Eredeti minta a Dan Fink's Speedwagonhoz

Nem sűrűn adatik meg az a lehetőség, hogy egy Amerikában egyedi módon átépített veterán autó modelljéhez az eredetiről (1) készült képeket vehetjük alapul. A Revell ez évi autó újdonsága, a kaliforniai Dan Fink által újjá álmodott, favázas, '32-es Fordja ilyen "szerencsés" makett. A 103 darabból összeállítható kis járgány elég jól követi ugyan az eredeti kocsi jellegzetességeit, ám aki alaposabban szeretné követni a valódi kocsi részleteit, az biztosan örömmel nézegeti majd az alábbi képeket. Segítségükkel az 1:25-ös léptékű makett apró részleteinek pontosítása már nem lehet gond.

Kezdjük a motortérrel (2). Itt eredetileg egy 300 lovas Ford GT 40-es dübörög. Ami a modellen eltér az eredetitől, az a hengeres, felül bekötött gyújtáselosztó, és a krómozott, lemezlapátos ventilátorkerék. Ez utóbbit fényesre polírozott, 0,3-as alulemezből célszerű kialakítani. A hűtőre ragasztandó darabot meg felejtsük el. A kékre festett motorrészek a karosszéria színével azonosak. A motorház fedél pedig speciális pántokkal a menetirány szerinti jobb oldalra nyílik. A fedelet nem könnyű pánttal nyithatóvá tenni, ám ha van türelmünk a gyújtáskábeleket is az elosztófejre csatlakoztatni, ezzel is érdemes kísérletezni. A felső összekötőrúdra nincs szükség.
Az első futómű (3) kerékagyai és laprugója kék. A polírozott acél lengéscsillapítók vékony dugattyúrúdjait egy-egy krómozott iratkapocsból levágott huzaldarabbal imitáljuk, mert elölről jól láthatók (1), így a különbség is. A féktárcsák 0,3 mm-es hűtőfuratait sem nehéz pótolni. A hátsó futómű (4) merev hídjának a lengéscsillapítóit érdemes lenne krómozott panelkeretből levágott darabokból, és tekercselt huzalrugóból kialakítottakra cserélni. A hossztartó rudak is pótolandók, pl. krómozott iratkapocsból. A két rudacska a kereszttartó és a hátsóhíd közé erősítendő, mint ahogy a fotón látható.
A karosszérián feltétlenül lemunkálandók a motorház keresztirányú merevítő domborításai (1). Mivel az ablakok alacsonyak, az utastérbe pillantást legalább a bal oldali ajtó kinyitásával könnyítsük meg. Erre csak a menők vállalkozzanak, mert ehhez az oldalkárpitot is szét kell vágni, és az ajtót sem könnyű a nyílás széle mellé ragasztani.
A műszerfal mattra fényezett, a krómozott, ovális műszerpanel szintúgy, csak a három műszer kerete csillogó arany. A könnyűfém kormánykeréken célszerű a küllős agyat polírozható ezüsttel bevonni (5).
Az egyébként szerény adottságú modell e pontosításokkal igazán hasonló lesz az eredetihez. Mivel a kit ára szerénynek mondható, összeállítására valószínűleg sokan vállalkoznak majd.

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!

Babos János

Címkék: modell, modellezés

Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Könyves részből vitrin

Aki valamit gyűjt, előbb utóbb helyszűkébe kerül a tárgyak gyarapodó száma miatt. Ekkor kell egy új tároló hely kialakításához helyet keresni. Ez azonban nem feltétlenül egy új bútordarabbal...


Egyéni dísztárgyak

Az otthonát mindenki igyekszik különféle dísztárgyakkal sajátosan egyedivé tenni. A készen vásároltak persze igényes darabok, ám ezek mellett a saját személyes élményeinkre utaló tárgyakkal is...