Áramszolgáltató-váltás

2011-08-16 23:03:35 | Módosítva: 2011-08-22 21:45:24

Ugyanazon villanyóra, ugyanolyan áram, csak a kereskedő más: azaz másnak fizethetjük az áramszolgáltatásért a díjat, persze nem mindegy, mennyivel kevesebbet. Ezért nem árt tudni, milyen szabályok vonatkoznak az áramszolgáltató-váltásra.

Sokan félnek a szolgáltató-váltástól, mondván, egyáltalán nem biztos, hogy olcsóbb, jobb lesz az új kereskedő, és különben is, a váltás mindig bonyolult. Legalábbis a gyakorlat ezt mutatta eddig, és ezért sokan elriadtak egy esetleges váltástól. 2011. július 1-jétől azonban új, könnyített szabályok vonatkoznak a váltásra, arról pedig, hogy melyik szolgáltató olcsóbb, minden fogyasztó meggyőződhet maga. Ha már döntöttünk az átlépés mellett, fontos ismernünk a szolgáltató-váltás szabályait.

Ingyenes, gyors váltás

Először is a váltás lebonyolítása ingyenes, azért nem számíthat fel nekünk sem az új, sem a régi szolgáltató semmilyen díjat. A felmondást írásban kell megtenni, és arról a régi szolgáltatónk öt napon belül írásban kell, hogy értesítse az újat. Azaz a két szolgáltató között bonyolódik le az átadás-átvétel, ha így döntünk.
A szerződés megszűnésétől számított 20 napon belül a korábbi villamosenergia-kereskedő - a felhasználóval és az új kereskedővel egyeztetve - köteles végszámlát kibocsátani. Ez korábban jóval hosszabb idő volt, ráadásul olyan praktikákat alkalmaztak egyes szolgáltatók, amelynek köszönhetően végképp elment a fogyasztók kedve bármiféle váltástól.

2011. július 1-jétől megszűnik az a korábbi általános gyakorlat, mely szerint nem ritkán hat számjegyű összeggel bíró zárószámlát adtak ki becslés alapján a fogyasztónak, hátha így meggondolja magát és nem hagyja el régi szolgáltatóját. A korábbi, hónapokra előre becsült zárószámla helyett július 1-jétől a váltást követően, a mérőóra leolvasása után kerül sor a zárószámla kibocsátására.

Tudatos választás

Elhárult tehát az az akadály a szolgáltató-váltás elől, amit egyrészt a váltás bürokratikus vonala, másrészt a zárószámlák körüli hercehurca és sok kifogás jelentett.

Ugyanakkor ettől függetlenül sem árt végiggondolni, megéri-e a váltás, és ha megéri, melyik szolgáltatót válasszuk. Ezért mindenképpen javaslott, hogy bármiféle döntés előtt, a hangzatos reklámok figyelembevétele mellett alaposan nézzünk körül a piacon, hasonlítsuk össze, melyik szolgáltató mennyiért nyújtja „portékáját”, milyen egyéb, esetleg a reklámban nem szereplő plusz költségek merülhetnek fel. És ha mindezt megtettük, és kiválasztottuk a nekünk leginkább megfelelő kereskedőt, akkor bátran éljünk jogunkkal, a szolgáltató-váltás lehetőségével.

Dr. Eitmann Norbert

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!

Címkék: áram, villanyóra, elmű

Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Vitye avatarja

Vitye         A megszokás rabjai...

Nagy előrelépés, hogy az átváltást megkönnyítették, de szerintem sokan azért félnek a váltástól, mert ragaszkodnak a berögzült szokásaikhoz, és félnek az újtól, még akkor is, ha az új adott esetben jobb. Én a mostani akció során váltottam és azóta abszolút meg vagyok elégedve az ELMŰvel.

Lehet gazdaságos az elektromos fűtés?

Egy két évtizeddel ezelőtt a kérdésre valószínűleg másválaszt fogalmaztunk meg, mint amit ma. Korábbi sztereotípiák szerint addig, amíg az elektromos áram egységára hő egységre vonatkoztatva...


Energiatakarékos háztartás

Az energiatakarékos életmód nem azt jelenti, hogy valamiről le kell mondanunk. A hangsúly a meglévő eszközeink ésszerű használatán és némi odafigyelésen van. Cikksorozatunk első részében az...