Szennyvízszivattyúk

2013-07-12 14:14:01 | Módosítva: 2013-07-12 14:15:19

A szennyvízszivattyúnak nem csak a piszkos, hanem a kifejezetten darabos szennyeződésekkel szennyezett vízzel is meg kell küzdenie, ami egy merülőszivattyút hamar eltömítene. A szennyvízszivattyúba ennek megelőzésére ún. Vortex járókereket építenek.

Lényegében ez is centrifugál szivattyú, csak sokkal nagyobb illesztésekkel, hogy a darabos szennyeződés ne akadhasson meg benne. A szivattyúház a szivattyúkerék síkjában egy oldalon nyitott, ez a kiömlő nyílás. A szivattyú kerék igen nagy sebességgel megpörgeti a folyadékot, és azt a centrifugális erő hatására kidobja a kiömlő nyíláson, a benne lebegő szennyeződésekkel együtt.


A Vortex járókeréknek köszönhetően egy szennyvízszivattyún akár 30 mm feletti darabos, lebegő szennyeződések is átmennek, míg egy közönséges merülőszivattyún legfeljebb 2-3 mm-esek. A kissé eltérő felépítésnek – az egyik oldalon nyitott szivattyúháznak – a következménye az is, hogy a szennyvízszivattyúk szállítómagassága még a merülőszivattyúkét sem éri el (nemhogy a mélykúti szivattyúkét) – általában nem haladja meg az 5 m-t.


Nincs is azonban erre szükség, hiszen a szennyvízszivattyúk felhasználási területe eltér a merülő szivattyúkétól. Bevethető emésztők, elárasztott munkagödrök, vízben álló pincék stb. kiürítésére, minden olyan helyen, ahol erősen szennyezett víz kiemelésére van szükség. Különösebb nyomásra azonban nem, hiszen ezzel a folyadékkal nem akarunk sem locsolni, sem más célra nem kívánjuk felhasználni.

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

cides avatarja

cides         tengelytömités

Az egyetlen gyengéje ezeknek a szivattyuknak a tengelyt tömités. amit a szenyviz homokszemcséi általában tönkretesznek fél év alatt mi erre a megoldás?

Ruhaszárítás géppel

A ruhaszárítás elsődleges feladata, hogy a kimosott ruhaneműk nedvessége elpárologjon, ám e mellett fontos lenne a mosáskor az anyag elemi szálai közé került mikroszkopikus részecskék...


Eco Drive

Az utólagos „hibriditésnél” továbbra is kulcsszó a 48 V. A gumiabroncs gyártásáról híres Continentál is beszállt ebbe a fejlesztésbe, és megalkotta az Eco Drive „lágy-hibrid” rendszert, amely...