Ennek egyik eszköze a speciális, LED-es világítástechnika, amely különválasztja a repülőgépben lévő fényeket a külső fényektől, és a sötétség-világosság mesterséges szabályozásával tulajdonképpen becsapja a szervezetet az időzónák közti utazásban. Utánozza a napkelte és a napnyugta ciklusait, de a valós időtől eltérően és a különböző fényszínek kombinálásával. Mindezekkel segíti az utazót, hogy szervezet a megérkezéskor már jelentős mértékben alkalmazkodjon az ottani időzónához.
Az akklimatizációt a légnyomás és a páratartalom változása is befolyásolja. Az A350 XWB ebbe is beleavatkozik. Már a repülőtest anyagában is speciális – kevesebb alumínium, több karbonszálas műanyag – ami a külső légnyomás és páratartalom értékeket erősebben érvényesíti a kabintérben is.
Nem utolsó sorban az új Airbus az üzemanyag hatékonyság terén is lepipálja vetélytársait a nagy hatótávolsági repülésben.