Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
32 hozzászólás Oldal: 2 / 3
Az eredményről is számolj be. :wink:
Nos kicsit sokáig tartott hisz az alkatrészt ki is kellet fizetni + megkellet érkezen ma ez megis történt.Lelkesen beszereltem mindent,de sajnos semmi változás továbbra sem ad szikrát bár már bizakodó vagyok hisz müködöképes alkatrészt kaptam.(Gondolom hisz akkor nem alkatrész lenne)A képen az uj tekercsel és új megszakitó kondenzátorral látható a gyújtási rész.De az uriember elküldte nekem a teljes alaplapot amiről lekelet szereljem a megszakitótt és a kalapácsot,és felszereltem a saját alaplapomra.Talán itt rontottam el valamit mert nem gondoltam volna hogy talán ez gondhoz vezethet,mert a kalapácsnál nem tudom hogy állitsam be a hézagot vagy mihez viszonyitsak mert a tengely amire rávan vezetve enyhén tojás alaku és attól függően hogy a tengely hol áll a kalapács kinyit vagy majdnem bezárodik.Zöldel jelöltem a kalapácsot.
U.i:most vettem észre utolag szerkesztve az irásom picit magolva a neten találtam infót..Azaz észrevettem hogy ugy raktam össze a megszakitó kalapács nem ér össze,én balga laikus nos a mágnesen ami forog a tekercs körül van egy nagy D jelölés rovátkával ami az alaplapon is megvan jelölve ebben az állásban nyit a legjobban a kalapács majd forgás iránynak megfelelöen durván egy negyed fordulat után egy nagy A majd nagy F és egy U nagy betü ezek körülbelül félcentire követik egymást majd 1,5 centire egy nagy T jelölésü rovátka végül majdnem egy teljes fordulat után egy nagy M és végül egy nagy I betü van rajta és kezdödik elölről.Megfigyeltem a dugatyú mozgását a D jelnél van a Maximum magasságon és ekkor van a kalapács teljesen nyitva az UFA -nál van a legalján és a T jelzésre elindul felfelé a dugatyú mire az MI jelzéshez érünk a dugatyu majdnem teljesen fent fan és egy pillanaton belül mellete van a D jelölés és kezdödik minden elölröl.Most megprobálom azt hogy amikor nyit a kalapács azaz a D pozicióban a hézagot beállitani 0,4mm re mert mindenhol ezt irogatják,talán az lehetett a baj hogy a kalapács nem zárta a kört....de minden segitséget elöre is megköszönök ha valaki tudna segiteni!

Csatolmányok

Háleluja!!!!És lőn villágoság!!!Van szikra!!!
Most holnap megkell nézni benzinnel is és ha az alapjárat is jó meg maxin sem fullad akkor kész van. :D
Persze ha valaki a nagy betük jelentését tudja kérem ossza meg hisz tanulni sohasem késő és egy laikus Viz Gáz Szerelőtől nem is rossz egy robbanó motort javitgatni!
CrocO1978 írta: Háleluja!!!!És lőn villágoság!!!Van szikra!!!

Ámen! :D
A jelölések minden bizonnyal az alsó - felső holtpont és a gyújtás -amikor a megszakító nyit.
Üdvözlet!
Én még adós vagyok, a magas fordulaton fulladás problémával.
Eddig nem jelentkeztem, mert eddig nem kellett permeteznem vele,
és mindig akkor próbálkozok, amikor épp dolgoznék vele.
Az utóbbi 2 javaslat alapján:
1.
Még megpróbáltam a benzincsap kitisztítását:
szétszedtem, kompressorral kifújtam, de semmi tömődést nem láttam rajta,
de így legalább azt is megtudtam, hogy van mégegy kis szűrő a csapban a csap tengelye körül.
2.
Benzin habosodás:
A háti permetező magas fordulaton valóban nagyon rázkódik, de nem jobban mint újkorában.
A habosodás ellen mit tudok tenni? Eszembe jutott ha a kólásüveg félig van fel tudom rázni habosra, de ha tele akkor viszont nem, én pedig utóbbi időben mindig 1/3 tankkal indultam, hogy üzen után ne álljon benne a sok maradék benzin.
De most fullra töltöttem, hogy ne legyen helye rázkódni, és a több benzin nagyobb súlya is biztosabban juttatja be az üzemanyagot.
És lám megszűnt a probléma, full gázon is tökéletesen megy. Ezentúl mindig teletöltöm, és inkább használat után fogom visszaönteni a kannába a felesleges benzint, hogy ne a tankban ülepedjen.
Ezekszerint újkorában mindig teletölthettem? hogy nem tűnt fel nekem ez a dolog? már nem tudom, de úgy tűnik megoldódott.
Köszönöm Szépen a tippeket!
További minden jót Kívánok!
Üdvözlettel!
Csaba.
A habosodást a porlasztóban gondoltam, ha ott habosodik a benzin a remegéstől, akkor lehetnek problémák a benzinadagolással. Ez elég extrém eset, minden gép rázkódik egy kicsit és a benzin nem szappanhab, csak úgy nem habosodik fel.
Örülök, hogy megy a géped, de szerintem ennek nincs köze a habosodáshoz. Ha felrázol egy üvegben egy adag keveréket, felhabosodik a benzin egy kicsit, de hamar "kisimul". Inkább arra gondolok, hogy a nagyobb üzemanyag mennyiség a súlya miatti nagyobb nyomásával elegendő átfolyást biztosít a porlasztóba. Érdemes lenne egyszer annyit permetezni, hogy lefogyjon a benzinszint a tartály 1/3-ára, vajon akkor újra jelentkezik a fulladás? Ha igen, ott az átfolyással lesz gond, vagy a benzinellátó rendszerben valahol, vagy az úszószelepnél. A túlzott remegés itt is okozhat problémákat, de a tanksapka szellőzőfuratának részben, vagy egészében eltömődése is benzinhiányt okozhat a karburátorban.
Nos szuperül alakul a permetezö,de még nem Ázs Igazsi! :) A mai nappal megtörtént az elsö beröffentés a Starttal inditottam ez a MAXI gáz azaz elég rendesen felpörgött de alacsonyabb fokozatban azzonal ledadogott.A megoldás a dologra a porlasztóban lévő uszó felett lévő réz lemezt ami zárja a tűszelepet feljebb kellet nyomni hogy több benzint kapjon.Erre a gép ugy reagált hogy nem fuladt le egészen addig amig majdnem a stop álásba nem ért igy legalább az alapjárat is szépen pöffögött.DE!Azonban halottam alapjáratnál egy enyhe csillingelő hangot ami fém koppanásra hasonlitott.Igy levettem a gyertyát és azt tapasztaltam hogy a gyerta hézagja majdnem de inkább teljessen eltünt majd nullára,igy azzonnal megnéztem a henger fejet is,a berántozsinorral felső álásban látszodott azonnal hogy a gyertya vége ütközik a henger fejjel mert finoman ütödés látszodott rajta.Tolómérővel kimértem és 0,6mm jött ki mint diferencia ahoz hogy pont hozzá érjen a hengerfejhez igy ehez hozzá adtam plusz 0,2mm.(A boltban ahol vettem a gyertyát azt mondta az eladó hogy ez minden kétütemü motorhoz jó!A gyertya adatai NGK BPM6A azonban egy szervizessel beszélgetve ő nem ezt inkább a BOSH WSR6F gyertyát ajánlotta.Kérdésem valaki tudja esetleg mi a különbség a két gyertya közöt?Mert én semit nem találtam az adatok között ami felvansorolva csak a menet hossz,DE! itt a bökenö az ajánlott BOSH gyertyáé 9mm ellenben az NGK csak 6mm a menethosz igy elviekben rövidebb vagy nem?)Tehát kérdés 0,8mm réz alátétet tettem pluszba alá igy nincs gond a gyertya hézag megmarad és nem ütközik a hengerfejnek de megszeretném kérdezni igy használhatom?Vagy nagy butaságot csináltam.És egy picit olyan alapjáraton a hangja hogy pa pa pa pa pa....pa mintha egy ütem elmaradna bár anyu trabiára emlékezve annak is ilyen hangja volt ez normális?De ugyanez megfigyelhető nagyob fordulatszámon is ugyan ebben a ritmusban bár engem nemzavarna ha ez normális a kétütemű motornál,de ha valamit állitani kell akkor kérem a segitségeteket!Köszönettel:László
Sziasztok!
Nekem is van a garázsban egy szétkapott Maruyama MS100E permetezőm, mely sok éves állás után a következő tüneteket produkálja: kompresszió van benne, de hatalmas, karbit már kitakarítottam, és jött a fekete leves a szikra teszt. Gyertyán nem láttam semmi szikrát... Próbáltam mozgatni a pipát, vezetéket és utána mintha lett volna pár áthúzás, de elég halovány, pedig rángattam kegyetlen... Aztán lebontottam mindent a gyújtásig, és átnéztem az ide tartozó részeket. Minden úgy tűnt, hogy rendben van. Vissza minden, rángatom, de a helyzet változatlan. Akkor nem volt más, mint a jól bevált mazochista módszer... csupasz kábelre rámarkoltam, azt had szokja. De a várva várt, aztabüdös..... érzés elmaradt, helyette csupán némi csiklandozást éreztem. Simsonnál, Mz-nél egy-egy bénább gyertyapipa fogásnál akkorát vágott a karomba a gépszörny, hogy majd leszakadt, de itt minimális feszültséget érzékeltem csupán.
Így merült fel bennem a kérdés, és remélem tudtok ebben tanácsot adni, hogy mi lehet a probléma? Én első körben a kondenzátorra gondoltam, hogy az érett meg a cserére és amiatt nincs megfelelő feszültség egy normális szikrához. Ha jól gondolom, esetleg tudnátok tanácsot adni, hogy Pesten hol tudnék ilyet vásárolni? Ha azonban rosszul gondolom, akkor mit tanácsoltok, mit kellene ellenőriznem, hogy megtaláljam a hibát?
Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv: Gábor
Üdv!

Állítsd be a megszakítóhézagot először. Pár hozzászólással előbb már próbálkozott ilyen gonddal egy fórumtárs.
HEllo mindenki!

Most újra nekifogtam a gyújtás javításának. Átnéztem a kábeleket, nincs sérülés. Megtakarítottam és beállítottam a megszakító hézagját. Most mintha erősebb lenne az áram benne, de még mindig nem húz át a szikra. A gyertya jól működik, egy másik géppel hatalmasat szikrázik. Még mindig a megszakítóval kéne játszanom? A kondenzátor nem lehet a ludas? Ha az nem működik megfelelően, annak mik a tünetei?
Előre is köszönöm!

Üdv:
Gábor
Üdv!
Amennyiben zárlatos a kondi, akkor nem lesz szikra az biztos. A kondi a megszakító szikrázását, beégését csökkenti, ha lekötöd és a gyújtótekercs jó, akkor a gyertyán is kellene értékelhető szikrát kapnod. Próbáld meg, ha így sem kapsz szikrát, akkor sanszos, hogy a gyújtótekercs feküdt meg.
Sziasztok!
Érdeklődnék hogy mai nap vettem egy agrimotor nevü háti permetezőt és nem akar beindulni karburátorba nem jut benzin, és nem is szívja fel ennek mi lehet a hibája ??
Válaszotokat előre is köszönöm :)
Üdv mindenkinek!
Van egy régi Cifarelli m3a pra típusú permetezőm. A napokban kb 1.5 óra munka után leesett a fordulatszám és elment belőle az erő. El is indul nagynehezen de a probléma fent áll. Segítséget kérnék mi lehet a gond!
Előre is köszönöm!
Segítséget szeretnék kérni. Vettem egy használt Cifarelli m88 motoros háti permetezőt használtan. A gép már elég régi, de elindult. Indítás után a szívótorkot záró szivatókart visszavettem fél állásba (ami egyébként nem is fél hanem már csak negyed állásban zárja a torkot) így kissé magas fordulaton de megy. Gázadásra jól reagál. Ha teljesen kinyitom a szívótorkot akkor azonnal leáll. Próbáltam állítani a levegőállító csavarral de akkor is leáll. Kivettem alul a főfúvókát, nos ott már láttam hogy mahinálta valaki mert be volt forrasztva. Nagyon pici furat volt rajta. Ekkora (70cm3) motorhoz aránytalanul kicsi. Kissé bővítettem, de semmi javulás.úgy tűnik valami gond lehet az alapjárattal. Van valami ötlet valakinek.
Ha a karburátor biztosan rendben akkor még szívhat falslevegőt és lehet még főtengely szimeringes is.
32 hozzászólás Oldal: 2 / 3

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 28 vendég

cron