Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
63 hozzászólás Oldal: 4 / 5
Plaszlo írta: Üdv!
A szoba felől látszógerendás a padlásod, vagy azt is deszka + vakolat fedi? Az agyagrétegtől meg akarsz szabadulni, vagy nem számít a magasságemelkedés?


A szoba felől deszka+vakolat, az agyagrétegtől nem igazán akarok megszabadulni, felőlem maradhat. Csak milyen módon tudok kialakítani rá járó felületet? A régi szarufák maradnak még is.
Kérdésem, csak a járófelület a lényeg, vagy hőszigetelés, lépéshang szigetelés is lényeges? Lakótér lesz belőle, vagy csak tároló?
A járófelület a lényeg, hálószobát akarunk kialakítani belőle. Természetesen a lépéshanggátlás is lényeg.
Itt a következő gondot látom: A szoba felől nincs párazáró réteg (fólia), mivel a pára a padlás felé eddig el tudott távozni és ott ki tudott szellőzni. DE ez nem lesz tovább probléma mihelyt a tető le lesz szigetelve. Innentől alul-felül beltér lesz, nincs szükség párazárásra a födémen.
Amennyiben az agyagréteg megfelelően tömör és stabil, jó alapot fog biztosítani a járófelületnek. Én az úsztatott padlószerkezetet ajánlanám, amivel a lépéshanggátlás is jól megoldható.
Kétféleképpen lehetne megoldani:
- lépéshanggátló lemez + betonréteg és arra laminált, vagy hajópadló,
- lépéshanggátló lemez + párnafák és arra OSB lapok, majd laminált padló, vagy az OSB lemezt ki lehet váltani vastagabb hajópadlóval.

Melyik a szimpatikusabb?
Ez szimpatikusabb:
lépéshanggátló lemez + párnafák és arra OSB lapok, majd laminált padló, vagy az OSB lemezt ki lehet váltani vastagabb hajópadlóval.
És ha nem túl egyenletes az agyagréteg? Milyen vastag lépéshangátlót javasol és melyik gyártótól?

Köszönöm az eddigi válaszaidat.
miller írta: És ha nem túl egyenletes az agyagréteg? Milyen vastag lépéshangátlót javasol és melyik gyártótól?

Sajnos akkor ki kell egyenesíteni, különben nem lesz egyenletes a szigetelőanyag felfekvése. Nem tudom mekkora szintbeli eltérések vannak, de érdemes a magasabb részeket lekaparni és a mélyedésekbe bedöngölni, esetleg homokkal feltölteni és egyenesre lehúzni. Ehhez kell egy hosszú egyenes élű deszka és egy szintező. Időrabló munka, de érdemes rendesen kiszintezni, nem lesznek meglepik később.
Én a szálas szigetelőanyagokkal szimpatizálok, mint az Isover TDPT lépéshanggátló lemez. Szerintem a nagyobb rugalmassága révén jobban kiegyenlíti a kis szintbeli eltéréseket, másrészt épp a rugalmassága miatt jobb hanggátlónak vélem. Ezt minimum 2 cm-es vastagságban kell leteríteni, de magasabb igényeknél akár 4 cm-es vastagságban is lehet.

Előzetes a kialakításhoz:

Quattro.jpg
Quattro.jpg (29.69 KiB) Megtekintve 10859 alkalommal.

Itt részletesen olvashatsz róla:
http://www.isover.hu/wp-content/uploads/2011/06/isover-padloszerkezetek.pdf

És itt már volt szó erről:
http://forum.ezermester.hu/viewtopic.php?f=8&t=652

Mivel nem akarok állást foglalni egyik cég mellett sem, az Austrotherm is gyárt lépéshanggátló anyagot:
http://down.archicentrum.hu/3/utmutatok/doc/zold.pdf?f_%5Bcegid%5D=3

A lépéshanggátlás, illetve a hanggátlás technológiája lényegében azonos.

Jó olvasást! 8)
Köszönöm!

Átolvasom, aa lesz még valami kérdésem, majd kereslek.
T. Uram!
Családi házam a 70-es években épült betonfödémes kivitelben. a tető szigetelése salakkal van megoldva, amire több helyen linóleum van rakva.. Mindenképpen szeretnék valamilyen korszerű, hatékony szigetelést alkalmazni.Nem tudom milyen anyagot, mekkora vastagságban használjak(nekem a 15cm-es Knauf üveggyapot tekercses szigetelő anyagot ajánlották).Rá lehet tenni közvetlenül a salakra ,a pvc padlóra? Mindenhol ügyelni kell a szigetelés pontos egymáshoz illesztésére?
Szükséges az egész felületet szigetelni ,ugyanis akkor tudnék hagyni helyet a padláson tárolt dolgoknak és a közlekedést is egyszerűbben tudnám megoldani.. Lépésálló hungarocellel lehet kombinálni a ? Ha igen, akkor annak is a szigeteléssel egyforma vastagságúnak kell lennie?
Köszönöm a segítségét!
Tisztelettel! Szabóné K. Andrea
Kedves Andrea.

A salakterítés ilyen vastagságú? Bár nem a legkorszerűbb szigetelés, de megfelelő vastagságban hatékony lehet.
Szigetelőanyagokat lehet vegyíteni, de ügyelni kell az egyforma hőszigetelési értékre és a résmentes illesztésre. Ez nagyon fontos, a réseknél hőhíd keletkezik, ami az alatta lévő szoba födémjén párakicsapódáshoz vezethet, másrészt ezeken elszökik a meleg, rontja a hőszigetelés jóságát, hatékonyságát.
A szigetelni a teljes felületen - padláson - egyformán kell, ahol hiányzik, ott hidegebb lesz a födém mint a többi helyen, és esetleges párakicsapódást okozhat. A rakodós részekre lehet lépésálló polisztirol lapokat fektetni és a tetejére deszka, vagy OSB lap borítást. Az Austrotherm-nek van egy kombinált szigetelőanyaga a padlap, amit házilag is könnyű lerakni és járható felületet ad.
http://www.austrotherm.hu/termekek/egyeb-termekek/padlap.html

Megtenné, hogy megnézi a linóleumot több helyen felemelve, nedves-e az alja, illetve alatta lévő salakréteg?
Üdv Mindenkinek!
Szeretnék segítséget,ötletet kérni.
Padlásunk födém szigetelését csinálom üveggyapottal.Sajnos még nem volt időm letakarni,lefedni jött a hófúvás és beterítette a padlást.
Kis túlzással több hó volt a padláson mint az udvaron :D .Sajnos a cserepek réseinél befújta az érős szél.Nem kevés munka volt összeszedni a havat
a frissen lerakott gyapotról.Valahogy meg kell oldanom,hogy ilyen ne forduljon elő többet(most megint esik és fúj a szél).
Én arra gondoltam a gerendák közé valamilyen fóliát kéne felerősíteni.
Ötleteket előre is köszönöm.
Üdv!
A fóliát szakszerűen a szarufák fölé kell rakni, akkor a cserepek közé befújó hó lecsúszik rajta, vagy elolvadva lecsöpög a szabadba. Ehhez le kellene bontani a héjalást. A szarufák alá nem szabad kifeszíteni, mert a lerakódó hó a szarufákat áztatja és az olvadék a padlásra folyna be. Mondanám, hogy a szarufák közé, a felső élükhöz lehetne erősíteni, de az illesztési hézagba befolyó víz szintén a szarufát áztatja, a fóliától meg nem tudna kiszáradni.
Szerintem most a szigetelés befedésével tudnád a problémát a körülményekhez képest a legjobban megoldani. A szigetelőanyag takarásához páraáteresztő fóliát, vagy geotextilt, esetleg széthajtogatott kartondobozt használhatsz.
Hogyan készíted a szigetelést? Rétegrendet leírnád?
Köszi a gyors választ.
A tegnap ismét beterítette a hó a padlást,szerencsére azt a részt ami már le van takarva páraáteresztő fóliával.
Felszedtem a perlites tapasztást vagy valami hasonló anyagot,utána deszkázatot.A gerendák közé raktam le a 100cm gyapotot és rá a páraáteresztő fóliát majd visszarakom a deszkákat hézagosan.Remélem így jó lesz.Mondanom se kell 2fokot emelkedett a hőmérséklet a lakásban.
Visszatérve a fóliázásra a szarufák közé gondoltam a párazárót párhuzamosan a szarufával egy vékonyabb léccel odaerősíteni a fólia mindkét oldalát a cserép lécekhez.A szarufáknál kimaradna egy kevés ha ott be fúj még mindig kevesebb,mit gondolsz?
Üdv. Laci
Kimaradt a szigetelés alól a párazáró fóliázás. Ennek az az értelme, hogy a födémen átszökő pára ne tudjon a szigetelőanyagba jutni és ott a felső rétegekben kikondenzálódni és áztatni a szigetelőanyagot. Általános nézet, a födémbe nem szabad a párát beengedni, azt még előtte meg kell akadályozni. Ez szabályosan a szobák felől kifeszített párazáró fóliával valósulna meg és arra lehetne például gipszkartont vagy lambériát rakni az eltakarására.
A te esetedben a fóliát a gerendák közé is jó lett volna bevinni a padlás felől és csak az után a szigetelőanyagot berakni. Remélem a fólia jó páraáteresztő, mert a födémen átjutó párának távoznia kell a szigetelőanyagból, különben nedvesedik és elveszti a hőszigetelőképességének jelentős részét az egyéb problémák mellett, mint gerendák korhasztása, penészesedés.
Én még javasolnék még egy legalább 10 cm-es réteget a gerendák fölé is lerakni, hogy minél messzebbre kerüljön a harmatpont a szigetelőanyagban a gerendáktól. Ezt úgy tudod megoldani, hogy 5*10 cm-es gerendákat fektetsz a gerendákra merőlegesen és ezt a 10 cm-es magasítást is kitöltöd szigetelőanyaggal, majd erre a páraáteresztő fólia és a deszkázás. A jelenlegi megoldásodnál az a probléma, hogy a gerendák hidegebbek lesznek mint a szigetelőanyag, ezért hőhidas lesz a födémed. (A perlites réteg egyformán hőszigetelte az alatta lévő részeket, ami a mostaniról nem mondható el.) Ettől egy idő után látszani fog a gerendák helyzete a plafonon sötétebb csík formájában, rosszabb esetben ezeken a vonalakon a lecsapódó pára miatt penészedhet is. A második réteggel ez megszüntethető és a hőszigetelésed még jobb lesz. A mai elvárások szerint legalább 20 cm-es hőszigetelést követelnek meg új építésű házakban.

A szarufák közötti szigetelés a cseréplécen nem jó megoldás, megáll benne a hó, csak olvadással tud kifolyni, így meg korhasztja a cserépléceket. A nyári forróságban meg szükség van a cserép és a fólia között legalább 5 cm-es légrésre a kiszellőzéshez. Így utólag nem fogsz tudni korrekt megoldást kitalálni, inkább azt mondanám, tedd a szarufák aljára a fóliát - de akkor már tükröset -, ha alul az olvadó havat, vizet a szabadba tudod vezetni. Előtte a gerendákat fesd át alaposan favédő vegyszerrel, festékkel.
Tudatosan hagytam ki a párazáró fóliát.Azon a véleményen vagyok ha lezárom a pára útját az talán még rosszabb.Inkább a gyapot vizesedjen(nyáron kiszárad),mint a födémdeszka.Folyamatosan
ellenőrzöm nedvesedik-e.Még a konyha fölött is száraz pedig nincs páraelszívónk.Persze egyet értek mi az általános nézet.Az is jó megoldás,hogy még egy réteg gyapotot kéne lefektetni de ősszel költöztünk be és az anyagiak...nagyon sok mindent kellene cserélni,javítani.
Arra gondoltam ideiglenesen a gerendákra is tennék gyapotot túlnyúlással ,talán ezzel csökkenthetném a hőhidat.

Azt nem értem újonnan épülő tetőknél nem a cserépléc alá feszítik ki a fóliát?Az akkor nem korhad?
Tudsz ajánlani valamilyen favédő vegyszert?
Köszi a tanácsokat.
Újonnan épülő tetőknél a szarufákra felrögzítik a fóliát, majd a szarufák tetejére (a szarufákkal egy vonalban), a fólia fölé raknak még egy távtartó lécezést és erre jönnek a cseréplécek vízszintesen. Ez a távtartó biztosítja a fólia és cserepek közötti kiszellőzést.

Itt nem az a lényeg, hogy a pára behatol a gerendákba és szétrohasztja, hanem az, hogy a szigetelés alatt a gerendák nem tudnak harmatponti hőmérséklet alá hűlni, így nincs páralecsapódás. A fa sok párát tud felvenni, a lényeg, hogy idővel ki tudjon szellőzni és ne tudjon kikondenzálódni a pára benne. Ha a gyapot vizesedik, rohamosan csökken a hőszigetelése, rossz esetben a tél közepétől már nem sokat ér.
Az ideiglenes megoldásod működhet, megfelelő túlnyúlással.
63 hozzászólás Oldal: 4 / 5

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 65 vendég