Az Európai Unió
négy országának – Belgium, Németország, Spanyolország és Portugália –
részvételével 2021 januárjában útjára indult egy olyan projekt, amely a
dízel-elektromos mozdonyok kiváltására alkalmas, a villamosított és nem
villamosított pályaszakaszokon egyformán közlekedni képes hibrid
hajtáslánc-technológiát hivatott megvalósítani.
Spanyolországban,
a Zaragoza és Canfranc közötti, 126 kilométeres vasúti szakaszon most sikeresen
haladt végig a FCH2Rail projekt kísérleti motorvonata, amelyhez a Toyota
biztosította a második generációs hidrogéntechnológiát. A szerelvényt egy
forradalmian újszerű bimodális erőforrás hajtotta: ez a pálya villamosított
szakaszain a felsővezetékből nyer energiát, a nem villamosított szakaszokon –
amelyek közül több meredek emelkedőkre esett – pedig a fedélzeten üzemelő
Toyota tüzelőanyag-cellás rendszerek biztosították az energiaellátást.
Akio Toyoda a
Toyota alapítójának unokája ismét az elektromos autókat ostorozta, és a számok
őt igazolják. Akio Toyoda mindig is szkeptikus volt az elektromos autókkal,
mint a jövő négykerekű...
Megújult a népszerű kishaszonjármű, a Dyna: friss külsőt, új motort és a kategóriában eddig szokatlannak számító felszereltséget kapott. Mindezt azért, mert a Toyota meggyőződése szerint egy...