Spanyolországban, a Zaragoza és Canfranc közötti, 126 kilométeres vasúti szakaszon most sikeresen haladt végig a FCH2Rail projekt kísérleti motorvonata, amelyhez a Toyota biztosította a második generációs hidrogéntechnológiát. A szerelvényt egy forradalmian újszerű bimodális erőforrás hajtotta: ez a pálya villamosított szakaszain a felsővezetékből nyer energiát, a nem villamosított szakaszokon – amelyek közül több meredek emelkedőkre esett – pedig a fedélzeten üzemelő Toyota tüzelőanyag-cellás rendszerek biztosították az energiaellátást.
Tüzelőanyag-cellás motorvonat
2023-07-07 11:18:23 | Módosítva: 2023-07-07 11:24:41
Az Európai Unió négy országának – Belgium, Németország, Spanyolország és Portugália – részvételével 2021 januárjában útjára indult egy olyan projekt, amely a dízel-elektromos mozdonyok kiváltására alkalmas, a villamosított és nem villamosított pályaszakaszokon egyformán közlekedni képes hibrid hajtáslánc-technológiát hivatott megvalósítani.
További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!
Szólj hozzá a cikkhez!
Be kell jelentkezned,
hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.
Kettő az egyben
Rég elmúlt már az az idő, amikor apickupok egyetlen célt szolgáltak, hogy igénytelen munkagépként tegyék a dolgukat. Az új Toyota Hilux ugyan továbbra is tökéletes segítőtárs a legkeményebb...
Ablaktörlő a meteorológia szolgálatában
Japán legnagyobb meteorológiai szolgáltatója az első számú japán autógyártóval közösen a csapadék előrejelzésének igazán egyedi és modern módszerét dolgozta ki.