Egészen különleges, semmihez sem fogható belsőégésű motort fejlesztett a
spanyol INNengine – írja a Totalcar. Ez egy négyhengeres,
nyolcdugattyús blokk, aminek csak négy égéstere van, nincs főtengely,
hajtókarok, vezérlés, szelepek, tehát drága és precíz alkatrészek, amik kopás
során okozhatnak súlyos galibát.
Az ígéret nagy és
a hozzá csapott számok túl jónak tűnnek, hogy igazak legyenek, de a csapat
elvileg már tesztel. A henger alakú motor alig 40 centi hosszú, 35 kiló és
mégis 120 lóerő leadására képes, miközben a csúcsnyomatéka 150 Nm. Ha ezeket
tényleg tudja stabil és tartós működés mellett, akkor az a feje tetejére
állíthatja a jelenlegi ismereteinket a belsőégésű motorról.
Más vélemények
szerint ez egyszerűen egy lengőtárcsás motor, módosított lemezekkel és egyedi,
változó kompressziós funkcióval. Az eredeti lengőtárcsás motor megtekinthető az
Egyesült Államok Ohio állambeli Daytoni Légierő Múzeumában. A második
világháború végén fejlesztették ki vadászrepülőgépekre, de soha nem gyártották,
mert a sugárhajtású meghajtást tartották a katonai fölény eléréséhez vezető
útnak. Bár egy 70 évesnél régebbi ötlet megújítása, ígéretes lehet autók,
csónakok és légi járművek számára.
Teljesítmény,
biztonság, technológia, precizitás ésmunka iránti szenvedély. Fontos
értékek, a STIHL igazi erejét azonban a gépeket használó közösség jelenti. Ezt
a STIHL most be is bizonyítja,...
Adott egy nagy pázsitfelület, egy meredek lejtő, és máris nincs kedvünk egy nehéz fűnyíró tologatásához? Aki kertészként a fenti felsorolásnál mindhárom esetben bólintott, nagy valószínűséggel egy...