Egészen különleges, semmihez sem fogható belsőégésű motort fejlesztett a
spanyol INNengine – írja a Totalcar. Ez egy négyhengeres,
nyolcdugattyús blokk, aminek csak négy égéstere van, nincs főtengely,
hajtókarok, vezérlés, szelepek, tehát drága és precíz alkatrészek, amik kopás
során okozhatnak súlyos galibát.
Az ígéret nagy és
a hozzá csapott számok túl jónak tűnnek, hogy igazak legyenek, de a csapat
elvileg már tesztel. A henger alakú motor alig 40 centi hosszú, 35 kiló és
mégis 120 lóerő leadására képes, miközben a csúcsnyomatéka 150 Nm. Ha ezeket
tényleg tudja stabil és tartós működés mellett, akkor az a feje tetejére
állíthatja a jelenlegi ismereteinket a belsőégésű motorról.
Más vélemények
szerint ez egyszerűen egy lengőtárcsás motor, módosított lemezekkel és egyedi,
változó kompressziós funkcióval. Az eredeti lengőtárcsás motor megtekinthető az
Egyesült Államok Ohio állambeli Daytoni Légierő Múzeumában. A második
világháború végén fejlesztették ki vadászrepülőgépekre, de soha nem gyártották,
mert a sugárhajtású meghajtást tartották a katonai fölény eléréséhez vezető
útnak. Bár egy 70 évesnél régebbi ötlet megújítása, ígéretes lehet autók,
csónakok és légi járművek számára.
Formájában olyan,
mint egy segédmotoros kerékpár, ülése is inkább egy retro motorkerékpárra
emlékeztet. Hajtásában viszont a pedelec kerékpárhoz áll közel.