Különleges forgómotor

2024-08-16 12:58:10 | Módosítva: 2024-08-16 13:03:34

Úgy tűnik, a belsőégésű motoroknak koránt sem áldozott le. Sőt a százéves megoldások mellé újabb és újabb meglepő konstrukciók születnek. Nemrég írtunk az „együteműnek nevezett kétütemű” motorról, most pedig – az autószektor nyomán – egy szokatlan forgattyús hajtóművet mutatunk be.


Az Avadi startup nem modernizál, hanem radikálisan újragondolja, sőt forradalmasítja a motortechnológiát. 

A vállalat által bemutatott Avadi MA-250 prototípus egyhengeres, négyütemű, 0,25 literes és 15,8 lóerős. Legnagyobb különbség a hagyományos belsőégésű motorokhoz képest, hogy nincs főtengelye, viszont a hengerre két, független és egymást kiegyensúlyozó hajtókar jut, amelyek a tengelye körül forgó dugattyút kapcsolják össze egy pár fogaskerékkel. A két fogaskerék a forgattyúsházban elhelyezett gyűrűs fogaskereket forgatja, amely pedig a tengelyt.

A motorban feleannyi mozgó alkatrész van, mint egy hagyományos hajtóműben, ennél fogva könnyebb is. Hatalmas előnye a hagyományos, főtengelyes motorokkal szemben, hogy az egymást kiegyensúlyozó hajtókarok révén nem alakul ki a hengerfalban kopás a hajtókarok síkjában. Az Avadi MA-250-es emellett simábban működik, kompakt és kifejezetten kicsi.

 

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Távvezérelt szárnyas kapuk

Kapunyitó motor választáselőtt számos kérdés merül fel, amit csak megbízható ésrutinos szakember képes megválaszolni. Nincs két egyforma kapu, és motorizált mozgatásukhoz néhány alapfeltételnek meg...


Kertkapuk automatizálása

A Kling Kft. termékpalettáján többféle motortípusból lehet választani. Döntésünkben alapvető szempont, hogy milyen kaput szeretnénk automatizálni: szárnyaskaput vagy tolókaput.Kétféle...