Különleges forgómotor

2024-08-16 12:58:10 | Módosítva: 2024-08-16 13:03:34

Úgy tűnik, a belsőégésű motoroknak koránt sem áldozott le. Sőt a százéves megoldások mellé újabb és újabb meglepő konstrukciók születnek. Nemrég írtunk az „együteműnek nevezett kétütemű” motorról, most pedig – az autószektor nyomán – egy szokatlan forgattyús hajtóművet mutatunk be.


Az Avadi startup nem modernizál, hanem radikálisan újragondolja, sőt forradalmasítja a motortechnológiát. 

A vállalat által bemutatott Avadi MA-250 prototípus egyhengeres, négyütemű, 0,25 literes és 15,8 lóerős. Legnagyobb különbség a hagyományos belsőégésű motorokhoz képest, hogy nincs főtengelye, viszont a hengerre két, független és egymást kiegyensúlyozó hajtókar jut, amelyek a tengelye körül forgó dugattyút kapcsolják össze egy pár fogaskerékkel. A két fogaskerék a forgattyúsházban elhelyezett gyűrűs fogaskereket forgatja, amely pedig a tengelyt.

A motorban feleannyi mozgó alkatrész van, mint egy hagyományos hajtóműben, ennél fogva könnyebb is. Hatalmas előnye a hagyományos, főtengelyes motorokkal szemben, hogy az egymást kiegyensúlyozó hajtókarok révén nem alakul ki a hengerfalban kopás a hajtókarok síkjában. Az Avadi MA-250-es emellett simábban működik, kompakt és kifejezetten kicsi.

 

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Kismotor autójogosítvánnyal

Aki már vezetett a fővárosi közlekedésben segédmotoros kerékpárt, kisrobogót, az tudja, mi a félelem. Ez a szorongás nem csak abból táplálkozik, hogy 2keréken, védtelenül állunk, megyünk a buszok,...


Kapunyitás mobiltelefonnal

A „Came Automation” mobiltelefonos alkalmazás lehetővé teszi, hogy a Gateway (átjáró) kapuautomatizálási modulhoz csatlakozó Came automatikákat okostelefonról vagy tabletről kezeljük. Az...