Töltő az országútban

2024-11-21 11:02:42 | Módosítva: 2024-11-21 11:07:21

A Purdue Egyetem és az Indiana Közlekedési Tanszék összefogott, hogy létrehozza az első elektromos-töltő autópályát. A csapat azt teszteli, hogy egy szabadalmaztatás alatt álló rendszer mennyire képes energiát biztosítani az országúti sebességgel közlekedő nagy teherbírású elektromos teherautók számára.


A mérnökök a nehéz tehergépjárművekre összpontosítanak, mivel ezek jelentősen csökkenthetik az üvegházhatású gázok kibocsátását.

A cél az, hogy olyan útvonalat hozzanak létre és olyan módszereket fejlesszenek ki, amelyek felhasználhatók más autópályák korszerűsítésénél is. Ez lehetővé tenné, hogy a Tesláktól a teljes méretű teherautókig terjedő méretű elektromos járművek vezetés közben újratöltődhessenek, csökkentve a töltési leállások szükségességét és az elektromos járművek infrastruktúrájának hiánya miatti aggodalmakat, a „a hatótáv szorongást”.

Néhány más állam is megkezdte már az elektromos járművek vezeték nélküli töltésére alkalmas utak tesztelését, de ez lesz az első EV-töltő autópálya.

 

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Wireless töltés

Sokasodó mobil eszközeink egyetlen hátránya, hogy rendszeres feltöltésre szorulnak. Ilyenkor a készülék mobilitása megszűnik – akár a hagyományos módon, vezetékkel kapcsoljuk a töltő adapterre,...


Egyre több a zöld rendszámos autó Magyarországon is

Magyarországon már csaknem 80 000 zöld rendszámos jármű közlekedik, amelyek a teljes gépjárműállomány kevesebb mint 2 százalékát adják, a forgalomban viszont a környezetkímélő járművek...