Töltő az országútban

2024-11-21 11:02:42 | Módosítva: 2024-11-21 11:07:21

A Purdue Egyetem és az Indiana Közlekedési Tanszék összefogott, hogy létrehozza az első elektromos-töltő autópályát. A csapat azt teszteli, hogy egy szabadalmaztatás alatt álló rendszer mennyire képes energiát biztosítani az országúti sebességgel közlekedő nagy teherbírású elektromos teherautók számára.


A mérnökök a nehéz tehergépjárművekre összpontosítanak, mivel ezek jelentősen csökkenthetik az üvegházhatású gázok kibocsátását.

A cél az, hogy olyan útvonalat hozzanak létre és olyan módszereket fejlesszenek ki, amelyek felhasználhatók más autópályák korszerűsítésénél is. Ez lehetővé tenné, hogy a Tesláktól a teljes méretű teherautókig terjedő méretű elektromos járművek vezetés közben újratöltődhessenek, csökkentve a töltési leállások szükségességét és az elektromos járművek infrastruktúrájának hiánya miatti aggodalmakat, a „a hatótáv szorongást”.

Néhány más állam is megkezdte már az elektromos járművek vezeték nélküli töltésére alkalmas utak tesztelését, de ez lesz az első EV-töltő autópálya.

 

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Vezeték nélküli töltés

A vezeték nélküli töltés eredete csaknem 200 éves. Michael Faraday angol fizikus fedezte fel 1831-ben, hogy a mágneses tér feszültséget idézhet elő egy vezetőben. Vagyis ő írta le elsőként azt...


Elektrosztatikus feltöltődés

Hétköznapi életünk során is ismert, mindennapos jelenségről van szó. Toljuk a bevásárló kocsit, és amikor a pultot megérintjük, szikrázik akezünk. Fésülködünk, de a műanyag fésűtől egyre jobban...