A Purdue Egyetem és az Indiana Közlekedési Tanszék összefogott, hogy
létrehozza az első elektromos-töltő autópályát. A csapat azt teszteli, hogy egy
szabadalmaztatás alatt álló rendszer mennyire képes energiát biztosítani az
országúti sebességgel közlekedő nagy teherbírású elektromos teherautók számára.
A mérnökök a
nehéz tehergépjárművekre összpontosítanak, mivel ezek jelentősen csökkenthetik
az üvegházhatású gázok kibocsátását.
A cél az, hogy
olyan útvonalat hozzanak létre és olyan módszereket fejlesszenek ki, amelyek
felhasználhatók más autópályák korszerűsítésénél is. Ez lehetővé tenné, hogy a
Tesláktól a teljes méretű teherautókig terjedő méretű elektromos járművek
vezetés közben újratöltődhessenek, csökkentve a töltési leállások szükségességét
és az elektromos járművek infrastruktúrájának hiánya miatti
aggodalmakat, a „a hatótáv szorongást”.
Néhány más állam
is megkezdte már az elektromos járművek vezeték nélküli töltésére
alkalmas utak tesztelését, de ez lesz az első EV-töltő autópálya.
Sokasodó mobil eszközeink egyetlen hátránya, hogy rendszeres feltöltésre szorulnak. Ilyenkor a készülék mobilitása megszűnik – akár a hagyományos módon, vezetékkel kapcsoljuk a töltő adapterre,...
Magyarországon már csaknem 80 000 zöld rendszámos jármű közlekedik,
amelyek a teljes gépjárműállomány kevesebb mint 2 százalékát adják, a
forgalomban viszont a környezetkímélő járművek...