A Purdue Egyetem és az Indiana Közlekedési Tanszék összefogott, hogy
létrehozza az első elektromos-töltő autópályát. A csapat azt teszteli, hogy egy
szabadalmaztatás alatt álló rendszer mennyire képes energiát biztosítani az
országúti sebességgel közlekedő nagy teherbírású elektromos teherautók számára.
A mérnökök a
nehéz tehergépjárművekre összpontosítanak, mivel ezek jelentősen csökkenthetik
az üvegházhatású gázok kibocsátását.
A cél az, hogy
olyan útvonalat hozzanak létre és olyan módszereket fejlesszenek ki, amelyek
felhasználhatók más autópályák korszerűsítésénél is. Ez lehetővé tenné, hogy a
Tesláktól a teljes méretű teherautókig terjedő méretű elektromos járművek
vezetés közben újratöltődhessenek, csökkentve a töltési leállások szükségességét
és az elektromos járművek infrastruktúrájának hiánya miatti
aggodalmakat, a „a hatótáv szorongást”.
Néhány más állam
is megkezdte már az elektromos járművek vezeték nélküli töltésére
alkalmas utak tesztelését, de ez lesz az első EV-töltő autópálya.
A vezeték nélküli
töltés eredete csaknem 200 éves. Michael Faraday angol fizikus fedezte fel
1831-ben, hogy a mágneses tér feszültséget idézhet elő egy vezetőben. Vagyis ő
írta le elsőként azt...
Hétköznapi
életünk során is ismert, mindennapos jelenségről van szó. Toljuk a bevásárló
kocsit, és amikor a pultot megérintjük, szikrázik akezünk. Fésülködünk,
de a műanyag fésűtől egyre jobban...