A felemelkedéshez kizárólag akkumulátoros energiát használ, majd a vízszintes repüléshez hidrogénüzemű üzemanyagcellákra vált. A Sambo jelenleg is dolgozik a jármű engedélyezésén, hogy megfeleljen mind a Koreai Polgári Légiközlekedési Hivatal, mind az FAA szabványainak. Az első repülést az idei évre tervezik, a hatótávolsága legfeljebb 62 mérföld (100 km), utazósebessége 112 mérföld/óra (180 km/h), és 40 percig képes a levegőben maradni.
A Manta Air új elektromos repülő járműve pont úgy néz ki, mintha egyenesen a Star Warsból érkezett volna. A 300 ezer dolláros Manta M4 egy utasnak kínál helyet és szárazföldről és vízről is felszáll, de csak vízen tud landolni. Az óriási drónnak kinéző jármű akár 65 mérföld/órás (105 km/h) sebességgel is haladhat, súlya pedig hasonló egy jet-ski-hez. A jármű egy joystick segítségével irányítható és lehetővé teszi a pilóták számára, hogy akár 500 láb (150 méter) magasra is felemelkedjen. A pilótákat egy üvegből készült motorháztető védi a széltől, és biztonságban tartja a jármű három propellerétől. A jármű 30 percig kap energiát az elektromos akkumulátortól, majd három órán át az egyik hidrogén üzemanyagcellától. A Manta M4 fedélzeti hőérzékelő rendszerrel rendelkezik, amely érzékeli és figyelmeztet a madarakra és más veszélyekre a levegőben, valamint egy ultrahangos hangokat kibocsátó rendszerrel, amely elriasztja a vízben leselkedő cápákat. Emellett nyolc ultrahangos érzékelővel, 16 szonár zavaró érzékelővel és négy hőkamerával rendelkezik, amivel jeleneteket rögzíthet a környezetéről és elkerüli a szembejövő akadályokat. Ha a jármű energiaellátásával gond lenne, három ejtőernyő biztosítja a biztonságos landolást.
A Xpeng leányvállalata, az Xpeng Aero HT, a CES 2025-en mutatta be „moduláris repülő autóját”, a Land Aircraft Carriert. Ez lényegében egy elektromos kisbusz, amelynek hátuljába egy kis összecsukható eVTOL (elektromos függőleges fel- és leszálló) jármű került, amelyet ki lehet gurítani és fel lehet bocsátani a levegőbe. A vállalat közlése szerint már 3000 megrendelése van a járműre, és azt tervezi, hogy idén megkezdi a sorozatgyártást, az első kiszállításokra pedig 2026-ban kerülhet sor. Az árat még nem árulta el pontosan a gyártó, csak annyit közölt, hogy 300 ezer dollár alatt van, de ez tartalmazza a vészhelyzeti keresést és mentést is. Elsőként Kínában tervezi piacra dobni a vállalat a repülő alkalmatosságot.
forrás; Portfolio