Japánban a
napokban tartják a 23. nemzetközi hidrogén- és tüzelőanyag-cellás kiállítást,
ezért az autóipar összes érintett szereplője most prezentálja vonatkozó
fejlesztéseit.
A járművekbe beszerelendő
üzemanyagcellás modul mellett a Honda egy hidrogénüzemű, vészhelyzeti
generátort is bemutatott. Ez a CR-V modell tüzelőanyag-cellás moduljára épül,
ezért már jövőre piacra kerülhet. A telepítésre tervezett generátor
bekapcsolástól számítva 10 másodpercen belül megkezdi az áramfejlesztést.
Maximális teljesítménye 250 kW, de ezek sorosan és párhuzamosan is
összekapcsolhatók, legfeljebb négy darabig, így a csúcsteljesítmény elérheti az
1000 kW-ot.
Az elektromos hálózat meglétét ma már annyira magától értetődőnek tartjuk, hogy a hiányával nem is számolunk. Igaz, hogy a hálózati lefedettség elég jó, ám számos esetben mégis elérhetetlen.
Az elmúlt évtizedek jelentős változásokat hoztak a hétköznapokban használt akkumulátorok felépítésében, kapacitásában. Akadnak köztük mára már korszerűtlenné vált típusok, de olyat is találunk, ami...