Kétütemű motor újratervezve

2025-06-20 10:37:03 | Módosítva: 2025-06-20 10:43:15

Az új, forgószelepes Alpha-Otto motor földgázzal, hidrogénnel, benzinnel és nem dízel alapú bio-üzemanyagokkal is működik – számol be a gyártástrend magazin.


A kétütemű motorok legfőbb jellemzője, hogy egyszerűek és nagy teljesítményűek, egyben közismerten szennyezők, nem hatékonyak és rövid élettartamúak. Az amerikai Alpha-Otto új motorja mindössze egyetlen apró átalakítással megoldja ezeket a problémákat. A RevForce nevű prototípus teljesítménye 200 lóerő, hőhatékonysága több mint 50 százalékos, illetve teljesítmény-sűrűsége 3,3 kW/kg, ami több mint 2,5-szerese a hagyományos belső égésű motorok teljesítményének. Emellett földgázzal, hidrogénnel, benzinnel és nem dízel alapú bioüzemanyagokkal is működik.

Az Alpha-Otto egy, már létező forgószelepes módszert fejlesztett tovább: a forgószelepet a hagyományos kipufogócső mögött helyezik el. Ezzel nincs szükség bypass-csőre, és az alsó kamra ismét kenésre használható, akárcsak a négyütemű motorokban. Ez önmagában is csökkenti a kibocsátást és növeli a motor élettartamát. A forgószelep azt is jelenti, hogy a hagyományos szelepek által okozott elzáródások nem jelentenek problémát. 

Amikor a henger az égés során leereszkedik, a forgószelep a megfelelő pillanatban kinyílik, hogy a kipufogógázok távozhassanak. Amikor a dugattyú eléri a löketének közepét, és a vákuum elkezdi visszatartani a kipufogógázokat a hengerben, majd a kompresszorból sűrített levegő jut a kamrába, tovább tolva a kipufogógázokat. Abban a pillanatban, amikor a forgószelep bezárul a kipufogógáz számára, üzemanyagot fecskendeznek a hengerbe. A dugattyú befejezi lefelé irányuló löketét, és felfelé kezd mozogni, összenyomva a levegő/üzemanyag keveréket, amíg az égés meg nem történik, és az egész ciklus újra nem kezdődik.

Ráadásul a kipufogógáz-forgószelep, a levegő sűrítése és az üzemanyag-befecskendezés elektronikusan vezérelt, ami azt jelenti, hogy szükség szerint menet közben is beállítható. Vagyis a földgázzal, hidrogénnel, benzinnel és nem dízel alapú bio-üzemanyagokkal működő motorban menet közben is lehetséges az üzemanyag megváltoztatása.

 Az Alpha-Otto kezdetben a fix áramtermelő rendszerekre koncentrál, mivel ez az iparág sokkal könnyebb dió, mint az autóipar. De a végső cél az, hogy a motor számos alkalmazásban megtalálja a helyét, beleértve a közlekedést is.

 

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!

Címkék: kétütemű, motor

Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Motoros redőnyök

Manapság a motoros hajtások előnyeit egyre többen igénylik, amit a kényelmes használaton túl ezek biztonságossága tesz még vonzóbbá. Ez természetesen az ablakredőnyökre is igaz.


Munkavégzési ötletek motoros kapával

A motoros kapákat elsősorban a magágyelőkészítés eszközeként használjuk hazánk hobbikertjeiben, emellett azonban a vegetációs időben is számos feladatot adhatunk számukra. Az áruk évről-évre...