Még az apró hibák – például a kissé egyenetlen síntekercsek vagy a kisebb híd-deformációk – is heves turbulenciát okozhatnak egy ilyen vasúti kapszulában. A probléma a vonat és a pálya közötti fizikai érintkezés hiányából fakad. Mivel a maglev mágneses erők hatására úszik, az infrastruktúra bármilyen tökéletlensége rezonanciát válthat ki az utastérben. Ezek a rázkódások egy sima utazást rémálommá változtathatnak, még a nagysebességű közlekedéshez szükséges, közel vákuumos körülmények között is. 400 km/h-nál a rezgések már elérték a „rendkívül kellemetlen” szintet, 600 km/h-nál pedig a kellemetlenség olyan intenzív, hogy egy hosszas kitettség már káros lenne az egészségre.
A kínai
mérnököknek a turbulencia intenzitását majdnem a felére sikerült csökkenteni,
így a „rendkívül súlyos rázkódások” mostanra „hangsúlyosakká, de nem kellemetlenekké”
szelídültek. A lengéscsillapítás javítása érdekében egy hibrid felfüggesztési
rendszert fejlesztettek ki. Ez a rendszer a hagyományos passzív légrugókat
fejlett elektromágneses aktuátorokkal ötvözi. Ezeket az aktuátorokat a
mesterséges intelligencia vezérli. Az MI kétféle stratégiát alkalmaz a
turbulencia csökkentésére. Ennek köszönhetően a függőleges rezgésintenzitás
45,6 százalékkal csökkent, a Sperling-index értéke pedig még a nagy sebességnél
is 2,5 alatt maradt. Ez azt jelenti, hogy az utazáskor a rezgés mértéke
érezhető, de nem kellemetlen.