Mágneses dobfék

2025-09-19 10:56:26 | Módosítva: 2025-09-19 10:59:28

Az elmúlt néhány évben elég rendesen kikopott a modern autókból a dobfék. A tárcsafék nemcsak hatékonyabb és kevésbé helyigényes, de a felépítése miatt sokkal jobb a hűtése, ezáltal nehezebben melegszik fel. Az utóbbi időben azonban néhány gyártó ismét felfedezte a dobféket – írja a Totalcar: ha az elektromos és hibrid autók jellemzően rekuperációval fékeznek, minek komolyabb rendszer?


Illetve van itt még valami, ami csak mostanában lett aktuális. Mi van a rengeteg fékporral? Erre is a dobfék jelenthet hatékony megoldást.

A Stellantis nemrég benyújtott szabadalma hagyományos dobféket szerelne autóiba, amik alá kerülne egy mágneses fólia. A dobfék zárt felépítése miatt a fékpor nem kerül ki a külvilágba, mint a tárcsaféknél, így az a dobon belül elhelyezett fóliára tud tapadni. Bár a kopáskor nemcsak olyan porózus anyagok szabadulnak fel, amiket fog a mágnes, a fékpor egy jelentős részét így is össze tudná gyűjteni a rendszer. Ezt a fóliát később szervizben tisztíthatják, de valószínűleg elég lenne akkor, amikor betétet cserélnek.

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Új laminált padlót, gyorsan!

A laminált padlók előnyei közismertek, ezért is választják sokan különféle lakóterük burkolataként ezt a padlófajtát. Ma már a régebbi csaphornyos kivitelűeket felváltották az ún. klikk...


Terem a királydinnye

Szokásos jelenet egy kerékpárszervizben ilyenkor ősz táján. Betér a biciklis és mutatja a szerelőnek a lapos kereket. A szakvélemény azonnal jön: királydinnye!