Az elmúlt néhány évben elég rendesen kikopott a modern autókból a
dobfék. A tárcsafék nemcsak hatékonyabb és kevésbé helyigényes, de a felépítése
miatt sokkal jobb a hűtése, ezáltal nehezebben melegszik fel. Az utóbbi időben
azonban néhány gyártó ismét felfedezte a dobféket – írja a Totalcar: ha az
elektromos és hibrid autók jellemzően rekuperációval fékeznek, minek komolyabb
rendszer?
Illetve van itt
még valami, ami csak mostanában lett aktuális. Mi van a rengeteg fékporral?
Erre is a dobfék jelenthet hatékony megoldást.
A Stellantis
nemrég benyújtott szabadalma hagyományos dobféket szerelne autóiba, amik alá
kerülne egy mágneses fólia. A dobfék zárt felépítése miatt a fékpor nem kerül
ki a külvilágba, mint a tárcsaféknél, így az a dobon belül elhelyezett fóliára
tud tapadni. Bár a kopáskor nemcsak olyan porózus anyagok szabadulnak fel,
amiket fog a mágnes, a fékpor egy jelentős részét így is össze tudná gyűjteni a
rendszer. Ezt a fóliát később szervizben tisztíthatják, de valószínűleg elég
lenne akkor, amikor betétet cserélnek.
Magas fokú
kényelem és költséghatékony szerelés, valamint kiszámítható és alacsony
energiaköltség. Az Uponor már a szereléskor teljesíti ezeket az igényeket az
öntapadós padlófűtési és hűtési...
A kerékpárosok rémálma a defekt. Elég egy rajzszeg, de sokszor egy keményebb tüske is, és máris leereszt a kerék – ráadásul mindig a legrosszabb helyen. De van megoldás!