Különös
koncepciót mutatott be egy francia vállalat, a Cixi – számol be a Totalcar. A
Vigoz nevű közlekedési eszközük elméletileg egy zárt kabinos bicikli, de elöl
kettő, hátul pedig egy kereke van, így valójában tricikli. Az mindenképpen
előnye a hagyományos kerékpárokhoz képest, hogy az ember a zárt kabinban
valamelyest védve van, illetve az időjárási körülmények sem zavarják. Mégsem
ezért érdekes a Vigoz.
A koncepció abban
emlékeztet a klasszikus biciklikre, hogy tekerni kell a pedálokat, ám ezek
közvetlenül nem hajtják a kerekeket. Lényegében egy dinamót tekerünk ilyenkor,
ami áramot termel, és kitolja az alap 160 kilométer körüli hatótávot, amit egy
613 W teljesítményű (folyamatos teljesítmény-leadás 360 W) villanymotorral és
egy 22 kWh-s akkumulátorral képes elérni. A hatékony visszatermelés fékezéskor
további megtehető hatótávot gyűjt.
A Vigoz nem egy
lassú szerkezet: a sebességét a pedálok tengelyének fordulatszámával lehet
szabályozni – mint egy hagyományos biciklinél –, így pedig akár a 120 km/h-t is
elérheti. Éppen ezért a Vigoz Franciaországban az L5 járműkategóriába esik, így
akár autópályára is felhajthat. Az utastérben két ülés kapott helyet egymás
mögött, de pedálokat csak a sofőr elé szereltek – csak ő termelhet áramot az
akkumulátornak.
Az e-mobilitás egyik kulcstényezője, hogy minél gyorsabban lehessen
feltölteni az elektromos autókat. Több töltő képes már fél óra alatt 20-ról 80
százalékra tölteni az akkumulátorokat, az...
Magyarországon
már csaknem 80 000 zöld rendszámos jármű közlekedik, amelyek a teljes
gépjárműállomány kevesebb mint 2 százalékát adják, a forgalomban viszont a
környezetkímélő járművek...