Gázturbinát a hibridbe

2025-10-09 12:57:25 | Módosítva: 2025-10-09 13:00:39

A japán Subaru márka szabadalmaztatott egy olyan rendszert, amelyben a hibridekben a klasszikus dugattyús motor helyett gázturbinát használnak a generátor meghajtására – számol be a the-zone.hu. Az új megoldás a hatótáv-növelt elektromos (EREV) üzemmódban tölti az akkumulátort – kisebb, könnyebb és hatékonyabb alternatívát kínálva a hagyományos erőforrásokkal szemben.


A gázturbinák teljesítmény–tömeg aránya lényegesen jobb, mint a hagyományos dugattyús motoroké. Kompaktabbak, megbízhatók, hatékonyabbak, és kevesebb mozgó alkatrészük miatt kevesebb hibalehetőséget rejtenek. Még a károsanyag-kibocsátás is kedvezőbb lehet, mint a dugattyús motoré.


Az új megoldásnál a generátor nemcsak az akkumulátort tölti, hanem segít a gázturbina gyors felpörgetésében is. Így csökken az indítási idő és a zajszint, vagyis a korábbi gázturbinás autók – voltak már ilyen próbálkozások - egyik legnagyobb hibáját sikerült kiküszöbölni. A kínaiak is kísérleteznek hasonló megoldással, sőt van már működő prototípusuk is.

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!

Címkék: hibrid, gázturbina

Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

NiCd és a Li-ion akkuk

Gyakran merül fel a kérdés az akkus meghajtású szerszámgépeknél, hogy milyen típusú akku afelhasználói célnak legmegfelelőbb energiaforrás. Ezt többnyire agép használatának gyakorisága és...


Hibrid fűrészgépek

A piaci tendenciák egyértelműen az akkumulátoros gépek térhódítását mutatják a szerszámiparban, de kétség kívüli tény, hogy a hálózati társaikat nem minden esetben tudják pótolni. A nagy...