Gázturbinát a hibridbe

2025-10-09 12:57:25 | Módosítva: 2025-10-09 13:00:39

A japán Subaru márka szabadalmaztatott egy olyan rendszert, amelyben a hibridekben a klasszikus dugattyús motor helyett gázturbinát használnak a generátor meghajtására – számol be a the-zone.hu. Az új megoldás a hatótáv-növelt elektromos (EREV) üzemmódban tölti az akkumulátort – kisebb, könnyebb és hatékonyabb alternatívát kínálva a hagyományos erőforrásokkal szemben.


A gázturbinák teljesítmény–tömeg aránya lényegesen jobb, mint a hagyományos dugattyús motoroké. Kompaktabbak, megbízhatók, hatékonyabbak, és kevesebb mozgó alkatrészük miatt kevesebb hibalehetőséget rejtenek. Még a károsanyag-kibocsátás is kedvezőbb lehet, mint a dugattyús motoré.


Az új megoldásnál a generátor nemcsak az akkumulátort tölti, hanem segít a gázturbina gyors felpörgetésében is. Így csökken az indítási idő és a zajszint, vagyis a korábbi gázturbinás autók – voltak már ilyen próbálkozások - egyik legnagyobb hibáját sikerült kiküszöbölni. A kínaiak is kísérleteznek hasonló megoldással, sőt van már működő prototípusuk is.

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!

Címkék: hibrid, gázturbina

Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Új rendszerű elektromos kerékpár

Másfél évvel ezelőtt jelentették be azt az új, elektromos kerékpárok számára tervezett hajtásrendszert, amelyben nincs mechanikai kapcsolat a pedálok és a kerekek között. A Schaeffler és a...


Eco Drive

Az utólagos „hibriditésnél” továbbra is kulcsszó a 48 V. A gumiabroncs gyártásáról híres Continentál is beszállt ebbe a fejlesztésbe, és megalkotta az Eco Drive „lágy-hibrid” rendszert, amely...