
A szén-dioxid-leválasztási technológia évek óta a láthatáron van, a légköri CO2-t visszanyerik, és tiszta szénként tárolják. Az egyik nagy probléma az, hogy bár több CO2 van a levegőben, mint amennyit szeretnénk, a koncentrációja nem elég magas a könnyű leválasztáshoz.
A Mazda közvetlenül a kipufogócsőből kívánja visszanyerni a CO2-t, ahol a kipufogógáz 14%-ban tartalmaz CO2-t. Ez 350-szer több, mint általában a levegőben, és a koncentráció miatt könnyebb és kevésbé energiaigényes a befogása. A Mazda nem magyarázza el pontosan, hogyan működik a technológiája, de azt mondja, hogy egy „dedikált szilárd adszorbenst” kell a kipufogógáz-áramba helyeznie. Az „ad-szorbens” azt jelenti, hogy molekulák vagy atomok gyűlnek össze egy felületen. Gondoljunk csak a kendőn lévő porra a szivacsban lévő vízhez képest.
Szilárd anyagot tenni a kipufogóba nem könnyű. Ha akadályozza a kipufogógáz áramlását, akkor a motor rosszul fog járni. Bárki, akinek eltömődött a katalizátora, vagy bedőlt már a kipufogócsőben lévő banán trükknek, tudja, hogy ez nem szórakoztató. A Mazda úgy gondolja, hogy megoldotta a problémát, de ezt be is kell bizonyítania. A teljesítményt nem rontó új technológia bizonyításának legjobb módja természetesen a versenypálya. A Mazda a Super Taikyu hosszú távú versenyautóján teszteli a CO2-leválasztást, ahol kipufogógáz hőmérséklete rendkívül magas. A technológiának bizonyítania kell, hogy képes kezelni a versenyhez szükséges teljesítményigényt és tartósságot. Ugyanakkor a Mazdának be kell mutatnia, hogy karbonsemleges üzemanyaggal hajtott autója valóban képes elnyelni a CO2-t. A cél a karbonsemleges kipufogógáz-kibocsátás bemutatása.
forrás; carbuzz





%20300%20index.jpg)
Cikk elejére
