
A rendszert az A10-es autópályán, Párizstól mintegy 40 kilométerre tesztelték valós forgalmi fázisban. A tesztek után egy másfél kilométer hosszú szakaszba építették be a töltést lehetővé tevő tekercseket, amelyeken teherautó, busz és személyautó is közlekedhet. Az adatok alapján a rendszer 300 kW feletti csúcsteljesítményre volt képes, átlagosan pedig 200 kW feletti volt a teljesítménye.
Ennek a megoldásnak nagy előnye a hagyományos töltőpontokhoz képest, hogy a járműveknek nem kell megállniuk, hanem haladhatnak, miközben energiát vesznek fel. Amikor egy vevőtekerccsel felszerelt jármű áthalad az útba ágyazott tekercsek felett, a mágneses mező elektromos áramot indukál a vevőben, amely vagy tölti az akkumulátort, vagy közvetlenül a motort hajtja meg.
Hasonló, vezeték nélküli töltőrendszert tesztelnek bajorországi, lombardiai, svédországi, amerikai, izraeli és dél-koreai autópálya-szakaszokon is.





%20300%20index.jpg)
Cikk elejére
