Vezeték nélkül töltő autópályák

2025-11-18 11:23:50 | Módosítva: 2025-11-18 11:28:24

A világon elsőként Franciaországban helyeztek üzembe olyan autópálya-szakaszt, amely dinamikus, vezeték nélküli töltőrendszerrel van felszerelve, lehetővé téve az elektromos járművek számára, hogy közvetlenül vezetés közben töltődjenek – írja az Interesting Engineering beszámolója alapján a hvg.hu.


A rendszert az A10-es autópályán, Párizstól mintegy 40 kilométerre tesztelték valós forgalmi fázisban. A tesztek után egy másfél kilométer hosszú szakaszba építették be a töltést lehetővé tevő tekercseket, amelyeken teherautó, busz és személyautó is közlekedhet. Az adatok alapján a rendszer 300 kW feletti csúcsteljesítményre volt képes, átlagosan pedig 200 kW feletti volt a teljesítménye.

Ennek a megoldásnak nagy előnye a hagyományos töltőpontokhoz képest, hogy a járműveknek nem kell megállniuk, hanem haladhatnak, miközben energiát vesznek fel. Amikor egy vevőtekerccsel felszerelt jármű áthalad az útba ágyazott tekercsek felett, a mágneses mező elektromos áramot indukál a vevőben, amely vagy tölti az akkumulátort, vagy közvetlenül a motort hajtja meg.

Hasonló, vezeték nélküli töltőrendszert tesztelnek bajorországi, lombardiai, svédországi, amerikai, izraeli és dél-koreai autópálya-szakaszokon is.

 

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Tricikliautó

Különös koncepciót mutatott be egy francia vállalat, a Cixi – számol be a Totalcar. A Vigoz nevű közlekedési eszközük elméletileg egy zárt kabinos bicikli, de elöl kettő, hátul pedig egy kereke...


Okos autópálya-szakasz Budaörsnél

Egyedülálló digitális rendszert helyeztek üzembe az M1-M7 autópálya közös szakaszán, amely valós idejű forgalomfigyeléssel és modellezéssel a jövő közlekedésének alapját képezi - közölte a...