Kling garázskapunyitó készlet

A távirányítóval vezérelhető motoros garázskapu nyitó berendezések terén a Kling Kft. számos készletet forgalmaz, amelyek a legkülönfélébb kivitelű kapukhoz minőségileg is igényes megoldásokat jelntenek. E termékválaszték nagy részét ugyan főként a Came gyártmányok adták, ám ezek mellett más cégek termékeit is forgalmazták. A választékukat most egy újabb motoros kapunyitó készlettel bővítették. S hogy milyen is valójában az új, Kling K700 típusú motoros garázskapu mozgató készlet, azt az alábbiakban mutatjuk be olvasóinknak.

Az új, korszerű készlet szekcionált és billenő garázskapuk mozgatására egyaránt alkalmas, amelyek legfeljebb 10 m2 felületűek, és 90 kg-nál nem súlyosabbak. Az új motorfej, amely EU-szabvány szerelésű, azaz a műanyag burkolat a biztonság érdekében lefed minden szerkezeti egységet. Az áttetsző burkolat lenyitása után csak a beszabályozáshoz szükséges nyomógombokhoz, a működéskor bekacsolódó izzólámpához és a bekötéséhez szükséges vezetékek csatlakozó helyeihez lehet hozzáférni.

Lassú indítás és zárás

A meghajtó mechanizmus, a trafó és a vezérlőkártya a robosztus fém alaplemezen található, amelyeket a gépfej burkolata teljesen befed. A beépített transzformátor túlterhelés ellen védett, a 24 V-os, áttételművel egybeépített DC hajtómotor pedig állandó kenésű. A kapumozgató 230 V-os hálózatról működtethető, vonóereje max. 600 N. Működése közben100 W teljesítményt vesz fel, ám készenléti állapotban csak 4 W a fogyasztása. A Kling K700-as motorfej egység másodpercenként 127-178 mm-nyi sebességgel mozgatja a kaput. Természetesen nyitáskor, záráskor előbb lassan, rántás nélkül mozdítja meg a kapuszárnyat, amelyet azután fokozatosan gyorsít fel. A kapumozgató eme előnyös tulajdonsága billenőkapuknál kiküszöböli nyitás kezdetén és zárás végén a nemkívánatos kapulengéseket. Működése közben 11 helyen érzékeli az ajtó mozgatásához szükséges ideális nyomatékot, és ahhoz igazodva szabályozza a motor vonóerejét. Ezáltal nemcsak a garázskapu, de a motor is "kímélő" üzemmódban működik. A garázskapura külön zárszerkezet felszerelése szükségtelen, hiszen az ajtónyitó motorja önzáró, így a kapuszárny zárva tartását külön biztonsági zár nélkül is biztosítja.

Öntanuló

A kapunyitó vezérlése ún. öntanuló, ami azt jelenti, hogy automatikusan megjegyzi és tárolja a végállási pozíciókat. Működése közben pedig állandóan ellenőrzi a kapuszárny akadálytalan mozgását, és ha az akadályba ütközik, vagy mozgása közben megállították, ellenkező irányba fogja elindítani a kapuszárnyat. A vezérlés automatikus végállás beállítási funkcióra is alkalmas, ám annak manuális beállítását is lehetővé teszi. Távirányítója kis méretű, korszerű ugrókódos rendszerben működik. Háromcsatornás, ami a garázsajtó működtetése mellett más, Rolling Code-dal irányítható Kling-rendszerek működtetésére is alkalmassá teszi. A távirányító nagy, középső nyomógombja egyébként már gyárilag a motoros nyitásra van beállítva, más rendszerek működtetésére ezért a két kisebb nyomógombot lehet használni. Ezen túlmenően fali kapcsolóval - a távirányító használata nélkül is - lehet a kapunyitót használni. Ez a falra szerelhető kis kapcsoló is a készlet tartozéka.
A K700-as garázskapu nyitó komplett készlet, a felszereléséhez szükséges minden tartozékot magában foglalja. Az összesen 3,2 m hosszú vezetősínt több darabból kell összeállítani. A különálló darabok pontos egymáshoz illesztéséhez és összeerősítéséhez a sínekre húzható függesztő dúcok szolgálnak. A C-profílú, acélidomokból összeállított vezetősín elejére rögzítendő fel a lánc-, vagy a bordásszíj fordító, az elé pedig a sínt elöl záró műanyag idom. A meghajtó bordásszíj, vagy lánc feszességét rugós előfeszítésű csavarral lehet beállítani. A vezetősín kapunyílás fölé erősítését a műanyag záróidomhoz csatlakoztatható szerelvény elemek szolgálják.

Szakember szerelje

A sín belsejében fut a láncra-, vagy a bordásszíjra erősített kocsi, amelyre a kioldókart magában foglaló és ugyancsak a vezetősínben mozgó vonókaros egység reteszelhetően csatlakozik. A kioldókarral lehet a kapuszárnyat mozgató egységet a motoros meghajtástól függetleníteni. Erre akkor van szükség, ha valamilyen oknál fogva (pl. áramszünet esetén) nem működik a motoros hajtómű, és a garázskaput kézzel kell nyitni-zárni. A kioldókart magában foglaló vonókar a kapu felső szélére csavarozandó vasalatokhoz csatlakozik. Az olyan kapuknál azonban, amelyek egyenletesebb felületi tehereloszlást igényelnek, célszerűbb a kiegészítő tartozékként beszerezhető kapuerősítő szerelvényt alkalmazni.
Az összeállított sínt a motorfej alaplemezére kell erősíteni, a meghajtó bordásszíjat vagy a láncot pedig a meghajtó fogaskerékre igazítása után a vezetősín elején, a rugós előfeszítésű csavar meghúzásával lehet megfeszíteni. A motorfej meghajtó fogaskerekét műanyag burkolat védi az elszennyeződéstől.
Bár a szerkezet összeállítása, és felszerelése nem túlságosan bonyolult, a beszerelését ennek ellenére célszerű szakemberre bízni. Ebben és az esetleges egyéb kiegészítő szerelvények összeállításában, kiválasztásában célszerű kikérni a forgalmazó cég szakembereinek a tanácsait.

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!

Címkék: garázs, kapunyitó, kapu

Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Társasházi garázskapuk

Az új építésű társasházak szinte kivétel nélkül közös teremgarázzsal, mélygarázzsal készülnek. Egy ilyen közös garázs kapuja a családi házak garázskapujához képest sokkal nagyobb terhelésnek van...


KLING örök garancia

Egy új garázskapu rendszer vásárlása során találkoztunk az "Örök garancia" fogalmával. A vonzó ajánlat kapcsán utána jártunk, mit is jelent ez pontosan; mik a feltételek és mit várhatunk el e...