Az új, korszerű készlet szekcionált és billenő garázskapuk mozgatására egyaránt alkalmas, amelyek legfeljebb 10 m2 felületűek, és 90 kg-nál nem súlyosabbak. Az új motorfej, amely EU-szabvány szerelésű, azaz a műanyag burkolat a biztonság érdekében lefed minden szerkezeti egységet. Az áttetsző burkolat lenyitása után csak a beszabályozáshoz szükséges nyomógombokhoz, a működéskor bekacsolódó izzólámpához és a bekötéséhez szükséges vezetékek csatlakozó helyeihez lehet hozzáférni.
Lassú indítás és zárás
A meghajtó mechanizmus, a trafó és a vezérlőkártya a robosztus fém alaplemezen található, amelyeket a gépfej burkolata teljesen befed. A beépített transzformátor túlterhelés ellen védett, a 24 V-os, áttételművel egybeépített DC hajtómotor pedig állandó kenésű. A kapumozgató 230 V-os hálózatról működtethető, vonóereje max. 600 N. Működése közben100 W teljesítményt vesz fel, ám készenléti állapotban csak 4 W a fogyasztása. A Kling K700-as motorfej egység másodpercenként 127-178 mm-nyi sebességgel mozgatja a kaput. Természetesen nyitáskor, záráskor előbb lassan, rántás nélkül mozdítja meg a kapuszárnyat, amelyet azután fokozatosan gyorsít fel. A kapumozgató eme előnyös tulajdonsága billenőkapuknál kiküszöböli nyitás kezdetén és zárás végén a nemkívánatos kapulengéseket. Működése közben 11 helyen érzékeli az ajtó mozgatásához szükséges ideális nyomatékot, és ahhoz igazodva szabályozza a motor vonóerejét. Ezáltal nemcsak a garázskapu, de a motor is "kímélő" üzemmódban működik. A garázskapura külön zárszerkezet felszerelése szükségtelen, hiszen az ajtónyitó motorja önzáró, így a kapuszárny zárva tartását külön biztonsági zár nélkül is biztosítja.
Öntanuló
A kapunyitó vezérlése ún. öntanuló, ami azt jelenti, hogy automatikusan megjegyzi és tárolja a végállási pozíciókat. Működése közben pedig állandóan ellenőrzi a kapuszárny akadálytalan mozgását, és ha az akadályba ütközik, vagy mozgása közben megállították, ellenkező irányba fogja elindítani a kapuszárnyat. A vezérlés automatikus végállás beállítási funkcióra is alkalmas, ám annak manuális beállítását is lehetővé teszi. Távirányítója kis méretű, korszerű ugrókódos rendszerben működik. Háromcsatornás, ami a garázsajtó működtetése mellett más, Rolling Code-dal irányítható Kling-rendszerek működtetésére is alkalmassá teszi. A távirányító nagy, középső nyomógombja egyébként már gyárilag a motoros nyitásra van beállítva, más rendszerek működtetésére ezért a két kisebb nyomógombot lehet használni. Ezen túlmenően fali kapcsolóval - a távirányító használata nélkül is - lehet a kapunyitót használni. Ez a falra szerelhető kis kapcsoló is a készlet tartozéka.
A K700-as garázskapu nyitó komplett készlet, a felszereléséhez szükséges minden tartozékot magában foglalja. Az összesen 3,2 m hosszú vezetősínt több darabból kell összeállítani. A különálló darabok pontos egymáshoz illesztéséhez és összeerősítéséhez a sínekre húzható függesztő dúcok szolgálnak. A C-profílú, acélidomokból összeállított vezetősín elejére rögzítendő fel a lánc-, vagy a bordásszíj fordító, az elé pedig a sínt elöl záró műanyag idom. A meghajtó bordásszíj, vagy lánc feszességét rugós előfeszítésű csavarral lehet beállítani. A vezetősín kapunyílás fölé erősítését a műanyag záróidomhoz csatlakoztatható szerelvény elemek szolgálják.
Szakember szerelje
A sín belsejében fut a láncra-, vagy a bordásszíjra erősített kocsi, amelyre a kioldókart magában foglaló és ugyancsak a vezetősínben mozgó vonókaros egység reteszelhetően csatlakozik. A kioldókarral lehet a kapuszárnyat mozgató egységet a motoros meghajtástól függetleníteni. Erre akkor van szükség, ha valamilyen oknál fogva (pl. áramszünet esetén) nem működik a motoros hajtómű, és a garázskaput kézzel kell nyitni-zárni. A kioldókart magában foglaló vonókar a kapu felső szélére csavarozandó vasalatokhoz csatlakozik. Az olyan kapuknál azonban, amelyek egyenletesebb felületi tehereloszlást igényelnek, célszerűbb a kiegészítő tartozékként beszerezhető kapuerősítő szerelvényt alkalmazni.
Az összeállított sínt a motorfej alaplemezére kell erősíteni, a meghajtó bordásszíjat vagy a láncot pedig a meghajtó fogaskerékre igazítása után a vezetősín elején, a rugós előfeszítésű csavar meghúzásával lehet megfeszíteni. A motorfej meghajtó fogaskerekét műanyag burkolat védi az elszennyeződéstől.
Bár a szerkezet összeállítása, és felszerelése nem túlságosan bonyolult, a beszerelését ennek ellenére célszerű szakemberre bízni. Ebben és az esetleges egyéb kiegészítő szerelvények összeállításában, kiválasztásában célszerű kikérni a forgalmazó cég szakembereinek a tanácsait.