Hibák a lakásban, hanyag és nemtörődöm vállalkozás

Lakáskálvária

2011-07-13 00:58:32 |

Négy éve küzd igazáért az a fogyasztó, aki Budapest egyik északi kerületében vásárolt új építésű lakást. Az ingatlanban hibák sokasága derült ki a beköltözést követően, és ennek fejében még a vállalkozás is folyamatosan elutasító magatartást tanúsít – már amikor egyáltalán hajlandó reagálni a kifogásokra.

A lakásban olyan hibákat tapasztalt a tulajdonos, amelyek az átadás-átvételi eljárás során, jellegükből adódóan nem voltak felismerhetőek. Így a teraszon a burkolólap nem jól lett lerakva, így esőzés alkalmával nem folyik el a víz, hanem a falon csurog. A fürdőszobában lévő szellőztető ventilátor késleltetett időkapcsolóval rendelkezik, ennek ellenére néha önmagától, a lámpák felkapcsolása nélkül is bekapcsol. A parkettaszegély levált a nappaliban és a hálószobában, valamint további repedés tapasztalható a hálószoba homlokzati falrészén. A teraszon lévő konnektorokban csak akkor van áram, ha fel van kapcsolva a villany, ez senki másnál nincs így a társasházban, hanem külön kapcsoló van a konnektorokhoz, azonban a fogyasztónál ez a kapcsoló is a lámpatesthez van kötve.

Penész és néma vállalkozás

De mindezek „eltörpülnek” amellett a probléma mellett, hogy folyamatosan penészedik a lakás. Ez ellen próbált tenni a vállalkozás, de csupán tüneti kezelésre, festésre futotta erejéből. A penész így rövid időn belül „visszatért.” Így ezen problémát – nyilvánvaló egészségügyi okokból – a fogyasztó volt kénytelen megoldani, hiszen a mindennapi életben okozott komoly gondokat a penész megléte. Mindennek a tetejében a vállalkozás alaposan megszegi panaszkezelési kötelezettségét. Hiába a fogyasztó haladéktalan bejelentése a hiba felfedezését követően, a vállalkozás nem egyszer mulasztotta el a jogszabályban, valamint a szerződésben külön feltüntetett 15 napon belüli vizsgálati kötelezettségét, és a hibákat sem javította ki.

Jogi úton dől el a kérdés

Pedig a jogszabály egyértelműen rendezi a kérdést: a jótállási kötelezettség az átadás-átvételi eljárás befejezésétől számított 3 évig a vállalkozást terheli. A vállalkozás – ha egyáltalán reagál a kifogásokra – a fogyasztót okolja az egyes hibákért, és a tényleges megoldás keresése helyett a felelősség áthárításában jeleskedik. A fogyasztó pedig joggal türelmetlen: négy évvel az első hibák felmerülését követően sem teljesültek azok a kérések, amelyek mind esztétikai, mind gyakorlati, mind pedig egészségügyi szempontok miatt egyértelműen jogosak. A vállalkozás elutasító magatartása miatt csak a jelenleg is zajló jogi eljárás adhat választ arra a kérdésre, hogy érvényesülhetnek-e a fogyasztói jogok és érdekek.

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Ceresit RE-NEW

Bosszantó, amikor az amúgy szép, tiszta fürdőszobában elszíneződött tömítések éktelenkednek. Az általános tisztítás, sikálás sok esetben nem elegendő, más megoldásra van szükség: mostantól a...


Épületlábazatok

Az épületek lábazata sokkal inkább ki van téve a nedvesség hatásainak, mint a felmenő, hiszen a talajból is folyamatosan nedvesség éri, és a fröccsenő esővízből is oda jut a legtöbb. A...