Kicsi és praktikus, vagy nagy, de összecsukható

Kempingezési kelláktár

A kempingezés bizonyos időszakonként újra, és újra divatba jövő üdülési forma. Régen egy sátras nyaralás egyet jelentett a nomád körülmények élvezetével, ma már a legtöbb kemping kényelmes szállást nyújt vendégeinek. Az érzés azonban megmaradt, így egész iparág épült a túrázók, és kempingezők kellékeinek gyártására.

Minden kapható, csak győzzünk válogatni!

Kempingfelszerelések után kutatva az ember különös tapasztalatokra tehet szert. Kétszemélyes sátrat például már 1500 forintért is kaphatunk, ez kevesebb, mint egy kempingben az egy éjszakára fizetendő szállásdíj. Az már kérdés, hogy ez a sátor mennyi ideig dacol az időjárás elemeivel, és mennyire maradunk szárazak alatta egy kiadós esőben. Sátor ugyanakkor több tízezer, sőt százezer forint fölötti áron is kapható. Ezek minősége már garantált, vízhatlanok, sőt találunk olyat is közöttük, amelyben télen, hóban-fagyban is sátorozhatunk, ha épp ehhez kapunk kedvet.
A hálózsákoknak is sokféle típusa beszerezhető már. A hagyományos szabású kevésbé meleg, de tágasabb, míg a "múmia" zsákokat azok a melegkedvelő kempingezők válasszák, akik kevés forgolódással is beérik az éjszaka folyamán.
Az összecsukható kempingszékek között vannak olyanok is, amelyek bármelyik szobai bútor kényelmével vetekszenek. Ha azonban nagyobb igénybevételre tervezzük ezeknek az összecsukható mobil bútoroknak a vásárlását (mondjuk nem csak évente egy hétig, a nyaralás alkalmával használnánk, hanem a hobbikertben, vagy horgászáskor is rendszeresen), akkor célszerűbb minél egyszerűbb felépítésűt választanunk, így meghibásodás esetén magunk is kicserélhetjük a vásznat, egy-két csavart vagy rugót rajtuk.
A hordozható mini gáztűzhelyek között találunk nagyobb teljesítményűeket, amelyeken közel olyan hamar készül el az étel, mint az otthoni tűzhelyen. Ezek palackja utántölthető. Hátrányuk nagyobb méretükben és ezzel együtt tetemes tömegükben mutatkozik meg.
Egyégős szerkezet is vásárolható, amely a hozzá tartozó egyszer használatos palackkal együtt akár egy nagyobb zsebben is elfér. Ez méreteit tekintve ideális, de alacsony teljesítménye miatt csak türelmes embereknek ajánlható.

Amikor már nincs visszaút...

Aki manapság hazánkban kempingben tölti szabadsága egy részét, ezt nagy valószínűséggel az "érzés" kedvéért teszi, hiszen kempingben, sátorban nyaralni az esetek többségében semmivel nem olcsóbb, mint magánszálláshelyen szobát bérelni. Ennek oka feltehetően abban keresendő, hogy a hazai kempingek is fel vannak szerelve az alapvető infrastruktúrával: így zuhanyzóban lehet tisztálkodni, külön főzőblokkokban lehet étkezni, tehát minden szükséges komfort rendelkezésre áll, ami otthon is, egyedül a sátorban alvás tér el a megszokottól.
A sátorhely kiválasztásakor nem árt előrelátónak lenni, mivel nem biztos, hogy a pillanatnyilag legjobbnak tűnő hely lesz a legmegfelelőbb a hajlék felállítására. A legjobb a sima, nem túl köves talaj, hiszen ebbe egyszerűbb beleverni a sátor feszítővasait. Hegyvidéken, ha enyhe lejtése van a területnek, akkor az olyan szempontból előnyös, hogy esőben a víz nem áll meg a sátor alatt. Ez esetben úgy rendezzük be a sátrat, hogy a fejünk a magasabban fekvő részen legyen majd alváskor.
Mélyedésbe semmiképp ne állítsuk a sátrat, mert akkor csapadékos időben vízben állhatunk-alhatunk majd. Sík területen is számíthatunk arra, hogy kis árok ásásával kell segítenünk a víz távozását egy-egy kiadós nyári záport követően.
Hűvös időben, ha kénytelenek vagyunk meleg ruhában nyugovóra térni, semmiképp ne abban tegyük ezt, ami egész nap rajtunk volt, mivel az az izzadtság miatt nyirkos. Ennek párolgása hőt von el, ami tovább ronthatja komfortérzetünket. Ekkor derül ki az is, hogy a zoknik közül melegebb a vékonyabb, de kevésbé szoros, mint amelyik vastag, de szűk. Hidegben egy jól záródó üvegben a hálózsákba bevitt melegvíz is jó szolgálatot tehet.

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!

A cikk eredeti változata az alábbi címen olvasható az Ezermesteren: