A ThermoShield, mint márka
A ThermoShield márka eredetileg az Egyesült Államokba lett bejegyezve, gyártása és forgalmazása is onnan került át Európába – már 2 évtizeddel ezelőtt. Mégpedig úgy, hogy az amerikai cég a gyártási és forgalmazási jogot is átadta a berlini telephelyű SICC GmbH-nak, mint az amerikai cég német leányvállalatának jogutódjának. A német cég az Európai Unióban érvényes ún. szóvédjegyet is bejegyzett a ThermoShield termékre. Ezzel párhuzamosan az amerikai cég kivonult az európai gyártásból és forgalmazásból is, és miután ezzel a termékkel az Unión belül a tengerentúli cég egyáltalán nem foglalkozott, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) 2014. június 20-án visszamenőlegesen 2001-től törölte az amerikai cég szóvédjegyét.
A ThermoShield termékeket Magyarországon forgalmazó Czinege és Fiai Kft. a fentebb említett berlini cégtől kapta meg a Németországban gyártott, és az elmúlt évtizedben továbbfejlesztett termék hazai forgalmazásának jogát, és az elmúlt 9 évben számos elégedett vásárlót szolgált ki a hőszigetelő festékkel.
Egy másik hazai cég viszont kapcsolatot létesített az eredeti amerikai vállalattal, és közvetlenül tőle beszerezve próbálta meg árusítani az Amerikában gyártott ThermoShield terméket. Bár tudomásunk szerint ebből a beszerzési forrásból egyáltalán nem adtak még el ilyen márkanevű terméket, ez a másik cég igyekezett kitisztítani a pályát maga előtt, és megtámadta a Czinege és Fiai Kft. hazai forgalmazási jogait, egyben internetes fórumokon kampányt indított, hogy Czinegéék terméke „rossz minőségű hamisítvány”. Az SZTNH idén júniusban kimondta, hogy az elmúlt bő évtizedben az amerikai cég termékeit sem az eljárásban aktívan részt vállaló magyar gazdasági társaság, sem pedig más cég nem értékesítette Magyarországon, így az amerikai vállalat magyarországi partnerének védjegy jogait törölte.
A csata azonban itt nem ért véget, mert a védjegytől függetlenül a Gazdasági Versenyhivatalnál is támadást indítottak Czinegéék ellen, hogy reklámaikban nem igazolt, hamis állításokat fogalmaznak meg a ThermoShield termékcsaládról. No, itt már több keresni valójuk volt, hiszen a Magyar reklámtörvények szigorúak. Ha egy termékről a gyártó azt állítja reklámjában, hogy valamit 100%-ban tud, de valójában csak 99% igazolható ebből, akkor már kihágást követ el. Akkor is, ha tényleg tudná a 100%-ot, de ezt nem sikerül egzakt mérésekkel alátámasztani, sőt még akkor is, ha ez az alátámasztás csak időben a reklám megjelenése után történik meg. Mindezeknek a Czinege és Fiai Kft. valóban nem tudott megfelelni, és emiatt a Gazdasági Versenyhivatal valóban megbüntette őket. A büntetést lerótták, és a „helytelen gyakorlatot” megszüntették. Most már nem állítják, hogy 100%, csak az igazolható 99-et! Ettől persze a termék még ugyanolyan jó, mint eddig volt, és ugyanolyan jogtiszta is.
Ugyanakkor azt senki nem tudta megakadályozni, hogy az interneten az ellenkampány folytatódjon. Sajnos a sajtó – az internetes is – szereti a bulvár híreket, és a jól elhelyezett negatív híreszteléseket hamar átveszik a fórumok egymástól. Ez ma is folytatódik, és a negatív kampánnyal ma is gyakorta találkozhatunk.
Az egész üggyel csak egy nagy baj van. Valakik egy jó és hasznos terméknek folyamatosan rossz hírét keltik, és a vásárlót bizonytalanítják el. A vásárló nem fogja nyomozni, hogy most melyik ThermoShield-be botlik éppen bele, és még azt sem, hogy teljesen hasonló termék más márkaneveken is forgalomban van Magyarországon. A vásárlót a nanotechnológiás hőszigetelő rendszerekkel kapcsolatban, általánosságban is elbizonytalanítják. Pedig valóban forradalmian új, világszerte terjedő termékekről van szó!