A megfelelő eszközök és szerek
Hideg éjszakákon gyakran eljegesedik a kocsi szélvédője, sőt az ablaktörlő lapátok az üveghez fagynak. Ilyenkor a kocsi fűtése még hatástalan, de a szélvédők, tükrök jegesedése megelőzhető a jegesedés-gátló folyadékok alkalmazásával. Ezek különleges viszkózus formulája a külső üvegfelületekre permetezve ideiglenes bevonatot képez. Nem kell áttörölni, csak a fényezett felületekről kell a túlfolyásokat letörölni. Ha mégis észlelhető némi jegesedés, az a szélvédő mosóval és az ablaktörlővel, vagy gumis ablaklehúzóval könnyen és gyorsan eltávolítható. Az esetlegesen mégis kialakult vékony jégréteg olvadása az ilyen fagyást megelőző szerekkel kezel üvegfelületeken még nagy hidegben is gyors és intenzív. Az ilyen jégmentesítő szerek hatását azonban az intenzív eső jelentősen csökkentheti. Nagy hidegben is hatásosak, ám időnként ajánlatos az üveg utókezelése, hogy a hatás folyamatos legyen.
A téli évszakban azonban akármilyen jegesedés-gátló, vagy jégoldó használata mellet is minden hosszabb idejű leálláskor ajánlatos az ablaktörlő lapátokat felemelni, mert ha a szélvédő üvegére fagynak, működtetésükkor megsérülhet a gumibetétek lehúzó éle, és utána már sávosan, csíkozva fogják a szélvédő felületéről letörölni a nedvességet. Az ilyen sérült gumibetéteket ajánlatos mielőbb újra cserélni.
A megelőző jegesedés gátlók szereken kívül a különféle jégoldó szerekkel a már eljegesedett üvegfelületekről gyorsan leoldható a ráfagyott jégréteg. Ezek általában etilénglikol és etilakohol keveréket tartalmazó szerek, amelyek spray és pumpás kiszerelésben is kaphatók. A spay-k 300-600 ml-esek, a pumpás kiszerelésűek pedig 500-700 ml-esek, és számtalan gyártmány közül lehet választani. A szerek bármelyikének kipermetezése után szinte azonnal letolható a fellazított és részben felolvasztott jégréteg, sőt, némelyik pár napig még az üvegfelületek újra lefagyását is gátolja. A fellazított jégréteg eltávolításához gumis ablaklehúzót, vagy a szokványos jégkaparót célszerű használni.
Ha viszont nincs kéznél szélvédő jégoldó, akkor a jégkaparó is megteszi, ám a szélvédő teljes jégtelenítéséhez némi idő kell. A jég lekaparást célszerű kesztyűben végezni, mert a felváló jégszemcsék lehűtik a kezet. A gyártók erre is gondoltak és beszerezhetők olyan jégkaparók is, amelyek polár kézfejvédővel kiegészítettek, így a művelet közben védik a kézfejet a kellemetlen jégszilánkoktól és a lehűléstől.
Létezik olyan jégmentesítő eszköz is, amely télen és nyáron is jól használható, nevezetesen a szélvédő takaró fólia. Ezek oldalfüllel és mágneses betétekkel is rögzíthetők a szélvédők külső felületére. Az oldalfüles kialakításúakat az első ajtók becsukásával lehet biztonságosan rögzíteni a helyükre. Anyaguk általában 4 mm vastag, alumíniumfóliával borított zártcellás polietilén. Az ajtó kinyitása után egy mozdulattal lerázható a felületéről a jég és a hó. Különböző, a szélvédők méretéhez igazodó nagyságokban kaphatók alacsony áron, és nyáron védik az autó utasterét a felmelegedéstől.
A szélvédők jegesedése ellen védő fóliáknak az oldalüvegeket és az ajtózárakat is védő változata is beszerezhető. Anyaga tépésálló polietilén fólia, amely víztaszító, UV álló és az ajtóval rögzíthető oldalfüleken kívül mágneses betéteket is tartalmaz. Ez a változat is használható nyáron hővédő fóliaként.
A jégtől mentes szélvédővel és oldalüvegekkel már el lehet indulni, ám ilyenkor a belső fűtés nem elég hatékony, és a hideg üvegfelületek belül hamar bepárásodnak. Ez ellen a kissé lehúzott oldalablakok és az intenzívebb ventiláció sem mindig segít, a szélvédő menet közben való törölgetése pedig balesetveszélyes is lehet. Ez elkerülhető, ha háztartási páragátlóval töröljük át a szélvédő belső oldalát. Ez azonban csak akkor használható, ha a bevonat nem képez az üvegen látászavaró réteget. Az egyik oldalablakon érdemes kipróbálni!
A lecsapódó pára egy kis teljesítményű, kerámiaelemes hősugárzó légáramával is gyorsabban leszárítható. A kis hősugárzó ventilátora külön kapcsolható, és a 12 V-os szivargyújtóra csatlakoztatva azonnal bekapcsolható. Igaz, csak kiegészítő fűtésként használható, ám a szélvédő kezdeti párásodását gyorsan megszünteti. Amint a motor fűtése már hatékonyan működik, a kis hősugárzó lekapcsolható, vagy esetleg más párásodó felületre irányítható.
A gépkocsik gumitömítéseit ajánlatos még a hideg idő beállta előtt szilikonnal bekenni, mert ez a párát nem engedi a gumi pórusai közé jutni és az ajtók még a legnagyobb hidegben is nyithatók maradnak. Az ilyen téli autós problémákra azonban időben fel kell készülni, hogy a fagyos, havas időben se okozzanak időveszteséget indulásnál.