A vállalat forgalma évek óta jól alakult vasárnaponként, annak ellenére, hogy rövidebb ideig voltak, vannak nyitva az üzletek. A családok a hét utolsó napján választják ki a megvásárolni kívánt termékeket, aminek jelentős részét hétfői nap folyamán szállítják el. A második negyedévtől a Praktiker a „vasárnapi forgalom” hosszabb távon történő, hétköznapi eloszlására számít, de a tapasztalat az, ha egy napig valamilyen oknál fogva zárva van a barkácsáruház, az előtte és utána következő napok forgalma megnő. A vasárnapi „nézelődős” vásárlás várhatóan szombatra csúszik, tehát péntek, szombat és hétfő erősebb lehet a többi napnál az év második felére. A Praktiker folyamatosan figyelemmel kíséri a vásárlói szokások változását, teszteli a március 15-e utáni időszakot, és ha szükségesnek látja, módosítja a nyitva tartását.
A Praktiker áruházak – ugyanúgy mint a többi kereskedelmi lánc is – decemberben minden vasárnap nyitva lehetnek, ez a karácsonyi boom miatt előnyös a barkácsláncnak. Az ezeken kívüli választható egy napos vasárnapi nyitva tartás lehetőségét áruhazánként eltérő időpontban, a helyi igényeknek megfelelően fogja a Praktiker kihasználni. A Praktiker telefonos és online ügyfélszolgálata is igazodik az új meghosszabbított nyitva tartási rendhez. A call center március 15-től vasárnaponként nem lesz elérhető.
A munkarendváltozás miatt elbocsátások nem lesznek az áruházláncnál.
A Praktiker arra számít, hogy webshopját még többen fogják használni a jövőben, bár a házhoz szállítás csak hétfőtől szombatig lesz igénybe vehető a minden piaci szereplőre érvényes törvényi szabályozás miatt. Jelenleg havi több mint 350 ezer látogatója van a portálnak. A barkács szektorban egyedülálló internetes áruházban jelenleg mintegy 40 ezer árucikk érhető el, s szállítható házhoz. A megváltozott igényekhez igazodva a Praktiker az idei évben új megjelenéssel, illetve mobileszközökre optimalizált megoldásokkal tervezi online áruháza modernizálását.