Ryobi® új hibrid kerti gépek

2015-03-11 15:06:02 | Módosítva: 2015-03-12 12:20:51

Az akkumulátoros technológia fejlődésével olyan alkalmazási lehetőségek nyíltak meg az akkumulátoros gépek használata előtt, amiket korábban elképzelni sem lehetett – ma pedig már több gyártó választékában is kapható akkumulátoros fűnyíró, fűkasza, szegélynyíró. A Ryobi® pedig olyan termékekkel rendelkezik, amelyeket kábellel és akkumulátorral egyaránt tudunk használni, és a kétfajta üzemmód által biztosított teljesítményben nem találunk különbséget. A hibrid gépek egyre nagyobb számban kerülnek értékesítésre, és azon túl, hogy szívesebben választják a vevők, a termékfelhasználók legelégedettebb csoportját a hibrid termékek vásárlói alkotják.


Hálózati árammal vagy akkumulátorral

Mi ennek a sikernek a titka? Mik a hibrid megoldás előnyei? Mivel tud többet egy hibrid gép vezetékes társánál – vagy az akkumulátoros verziónál? Hogy az előnyöket tetten érhessük, nézzük meg közelebbről egy mindennapos gép, a fűnyíró alkalmazási lehetőségeit.

Egy vezetékes fűnyíró megfelelő megoldás a pázsit rendszeres ápolására. A nagy teljesítményű géppel gyorsan vágható a fű, viszonylag csendesen működik a gép, minimális karbantartási igénnyel. Mindössze egy hosszabbítóra és hálózati csatlakozóra van szükség, hogy el tudjuk végezni a munkát. Ezzel már el is árultuk a vezetékes fűnyíró felhasználásának a korlátait: ha nem akarunk a hosszabbítóval bajlódni, ha túl messze van az elektromos csatlakozó, vagy egyszerűen nincs hálózati áram, a vezetékes fűnyíró nem használható. Ezért terjedtek el széles körben a benzinmotoros fűnyírók: helyhez kötöttség nélkül bárhol lehet füvet nyírni, ha van benzin a tankban. Viszont a benzin rendszeres utántöltésén kívül szükség van motorolajra, olajcserére, a gyújtógyertya időszakos tisztítására és cseréjére, a karburátor alkalmankénti beállítására és tisztítására, szervizelésre. A benzinmotoros fűnyírók elég hangosak, és vibráció hosszú távon károsítja az ízületeket. Kiszámolta már valaki, hogy hány ezer forintot költ csak benzinre a fűnyíróhoz tavasztól őszig? És mindemellett a benzines fűnyírót minden indításkor be kell rántani, ha elsőre nem ugrik be a motor, akkor ismét, akár többször is rángatjuk, rángatjuk…

Ezért fejlesztették ki a gyártók az akkumulátoros fűnyírókat, amelyek biztosítják a benzinmotoros gépek nyújtotta szabadságot a fenti hátrányok nélkül. A fűnyíró akkumulátora pedig más gépekhez is használható, a Ryobi® One +TM akkumulátorral több mint 50 gép és eszköz működtethető. Elég az akkumulátort egyszer megvásárolni, utána már olcsón megvehetünk egy töltő és akku nélküli gépet, amivel fúrhatunk, vághatunk, csavarozhatunk, fűrészelhetünk, csiszolhatunk, felfújhatjuk az autónk kerekét – vagy akár kerti munkát is végezhetünk.



Az akkumulátoros működés mellett a hibrid gépek képesek arra is, hogy egy hosszabbítóval hálózati áramot használva végezzük el a munkánkat. Ötvözik a vezetékes és akkumulátoros gépek biztosította pozitívumokat: ha van elektromos kiállás a közelben, vezetékes gépként működtethetjük, ha pedig nincs áramunk, átállunk az akkumulátoros üzemmódra, és minden korlátozás nélkül folytathatjuk a munkát. Ha vetünk egy pillantás a Ryobi® hibrid szegélynyírójára, nagyon jól látható, hogy milyen egyszerűen használható a kétfajta energiaforrás: ha gépünket vezetékes üzemmódban szeretnénk használni, a hosszabbítót dugjuk be, ha pedig akkumulátoros üzemmódot szeretnénk, az akkumulátort csatlakoztatjuk. Ilyen egyszerű ez…


További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Kertápolás akkus gépekkel

Az immáron több mint 25 éve Magyarországon működő Andreas STIHL Kft. megalakulása óta aprofi fogyasztók igényeit kívánja kiszolgálni. Ikonikus termékén, vagyisa STIHL láncfűrészen...


48 V-os hibrid

A dízel autók lassan kiszorulnak az autógyártásból, a tisztán villamos meghajtásúak még rövid hatótávolságúak és nehezen tölthetők. Azászló jelenleg a hibrid meghajtásúaknak áll, bár azok még...