A lapátok cseréje
Nem is nagyon érdemes halogatni a feladatot, egy teljes (különösen téli) szezon után a legjobb minőségű lapátok is elfáradnak, és a szélvédőn megjelennek a látást zavaró és a fényt megtörő nedves, piszkos csíkok, amit a lapátok kopott lehúzó gumija hagy maga után a szélvédőn. Ilyenkor számos esetben nem segít, ha csak a lehúzó gumi betétje kerül cserére, mert már maga a lapát szerkezete sem mindig működik akadálymentesen.
Ma már olyan sokféle rögzítéssel készülnek az ablaktörlők, hogy a csere nem is olyan egyszerű dolog. Ráadásul számtalan típusnál a két első lapát különböző méretű is lehet. Csak az ablaktörlő lehúzó gumijainak cseréje önmagában költségkímélő megoldás, de ha maga a lapát szerkezete már elöregedett, rozsdás, célszerűbb a teljes lapátcsere. A gumi merevségét adó fém- vagy műanyag szálakat ki- és befűzni ugyanis gyakran macerás feladat, és gyakran már „meggyötrés” miatt sem lesz képes megfelelően az üvegre feszíteni az új gumit.
Az újabb, keret nélküli, teljes hosszukban rugalmas ún. flexi-lapátok viszont igen jól felfekszenek a hajlított szélvédőkre, ezért célszerűbb a régi, többcsuklós rendszerűeket ilyenekre cserélni. Ezek között is számtalan különböző csatlakozóval szerelt verzió létezik, és ezekhez – a keretesekkel ellentétben – nem mindig tartozék az összes felfogási megoldáshoz használható műanyag kiegészítő. Léteznek azonban olyan flexi lapátok is, amelyeket a hagyományos lapátok helyére közvetlenül fel lehet csatolni. Az új flexi lapátokat a hosszuk alapján kell kiválasztani, de az adott karok felfogási módjához igazodva. A hosszabb méret sem kizárt, ha az a szélvédő alatt legalább 2 cm-nyi helyet hagy és működése közben oldalt sem ütközik az oldalkeretbe. Számos flexi típusú és különféle gyártmányú kart lehet vásárolni, amelyek között sokszor a legolcsóbb is jobban töröl, mint a régi, csuklós karúak.
Ráadásul a flexi lapátokba is lehet lehúzó gumit cserélni, csak a megfelelő hosszúságút kell megvásárolni. A flexi kar két végzárójának lehúzása után a cseregumi – az eredeti műanyag merevítőből kihúzható, és az új minden további nélkül a kar hornyába húzható. A gumi méretre vágása és a végzáró betétek helyére pattintása után újból tökéletes lesz a lapát törlése, hála a rugalmas felfogó karnak.