A legtöbb hazai gyártó már tavaly jelezte, hogy 2016-ban is bemutat új modelleket. A 2016-os újdonságok többnyire modellfrissítések vagy már meglévő típuscsaládok újabb tagjai, de akad közöttük majdnem teljesen új fejlesztés is. Az előzetes hírek szerint az egyébként is kifejezetten szélesnek mondható hazai midibusz-kínálat tovább bővül, ráadásul városi és helyközi típusokkal egyaránt. A várható eladások szempontjából azonban ennél is fontosabb, hogy ismét lesz a kínálatban korszerű (az Euro 6-os környezetvédelmi normákat teljesítő) motorral hajtott, teljes hosszban alacsonypadlós (low floor) városi csuklós autóbusz is.
A MABI-BUS Kft. hivatalosan is bemutatta az új Modulo M 168D-t a már forgalomban lévő kompozit karosszériás, elektromos hajtású Modulo C 68E midibuszok mellett.
Modulo M 168D
Modulo C 68E midibusz
Mosonmagyaróváron a Kühne Mezőgazdasági Gépgyárban átadásra került a Credo autóbuszokat gyártó Kravtex-Kühne Csoport kibővített autóbuszgyártó csarnoka. Az új, 5600 négyzetméteres csarnokrésszel együtt összesen 16200 négyzetméteresre bővített üzem jelenleg Magyarország legnagyobb és legmodernebb autóbuszgyára. Kravtex-Kühne Csoport új típusú, kompakt méretű távolsági autóbuszt mutatott be a zsámbéki Busexpo kiállításon. A hagyományos szóló buszoknál mintegy 2-2,5 méterrel rövidebb Credo Optinell 10 jelenleg az egyetlen hazai gyártmányú távolsági midibusz a piacon.
Credo Optinell 10
Busexpo szakkiállításon találkozhattunk először a százhalombattai KF Service Solutions - Kamion Fényező Kft. újdonságával, a Hunnoid fantázianevű, a világon egyedülálló, duplacsuklós midibusszal.
Hunnoid, a dupla csuklós midibusz