Formájában olyan,
mint egy segédmotoros kerékpár, ülése is inkább egy retro motorkerékpárra
emlékeztet. Hajtásában viszont a pedelec kerékpárhoz áll közel.
A Super 73
energiaforrása részben a lábunk hajtóereje, másrész egy különlegesen nagy
kapacitású lítium akkumulátor, amely a váz alatt kapott helyet. Az akku 1000
W-os elektromos motort táplál, ami még a láb plusz hajtóereje nélkül is majdnem
50 km/órás sebességre tudja gyorsítani a járművet. Egy kicsit takarékosabb
vezetéssel pedig több mint 30 km-t képes megtenni. A fékezésről elől-hátul
tárcsafék gondoskodik. A pedelec üzemmód 5 fokozatban kapcsolható. Ez az,
amikor a hajtást lábunk ereje adja, de a kifejtett erő arányában motoros
rásegítést kapunk; Ha nagyobb az erő – emelkedőhöz érünk – nagyobb a rásegítés
is. A kényelmet pedig a vázra szerelt italtartó és a sörnyitó teszi teljessé.
Vízparton, tengerparton nyaralók, horgászok bizonyára sokszor irigykedve nézik a hangtalan és szagtalan elektromos motorcsónakokat. Sok hazai tavunkon pl. a Balatonon - nem is szabad használni...
Március végén a németországi Elresee városában a Honda Akadémián vendégeskedtünk. Ejeles esemény apropója az volt, hogy 20 évvel ezelőtt, április 1-jén kezdte meg működését a MOTOR.PEDO Kft., mint...