A szuperbiztonságos repülőgép koncepcióján két orosz konstruktőr már
három éve dolgozik.
Az elv lényege,
hogy ha repülés közben a gép irányító rendszere vagy meghajtása teljesen
összeomlik, akkor az utastér leválasztható a repülőről, és ejtőernyő
segítségével egyszerűen levitorlázik a földre, vagy a tenger felszínére. A
vészmegoldás közvetlenül leszállás előtt vagy felszállás után is működtethető.
A kabin leválása,
az ejtőernyők kinyílása vészhelyzet estén automatikusan történhet meg. Az
utasokat védő kapszulával együtt a poggyászok is lekapcsolódnak a meghibásodott
gépről.
Persze a konstrukcióval
kapcsolatban még sok a negatív vélemény is. Egyesek a repülőgép szilárdságát
féltik egy ilyen leválasztható kabintól, mások az utasok biztonságát érzik
veszélyeztetve, vagy éppen a légitársaságok üzleti érdekeinek sérülését vélik.
Néhány év múlva kiderül, hogy az aggodalmak jutnak túlsúlyra, vagy beérik az új
elképzelés.
Az Airbus A 350
XWB-t kifejezetten a hosszú utakra tervezték. Meglátszik ez a belső
kialakításán is, mely nem csak látványos, hanem variábilis is egyben. Minden az
utasok kényelmét, az utazási...
Sikeres tesztet
hajtott végre a közelmúltban a németországi Lilium Aviation nevű cég első,
teljesen elektromos gépe, a Lilium. A Müncheni Műszaki Egyetem hallgatói és
oktatói által létrehozott...