A kecskeméti
Pallasz Athéné Egyetem MegaLux napelemes versenyautója és járműépítő csapata a
múlt év végén az autóval a 3. helyen ért célba a South African Solar
Challenge elnevezésű versenyen.
Hirdetés
Hazai siker
A MegaLux 4,5
méter hosszú és 1,8 méter széles karosszériája szénszál erősítésű kompozit
műanyagból készült. Formáját 3D-tervező szoftver segítségével alakították ki,
melyen szoftveres áramlásvizsgálatokat végeztek, hogy minél alacsonyabb
légellenállást érjenek el. Az egyszemélyes jármű négykerekű, a veszteségek
csökkentése érdekében egykerék meghajtású, és kétkörös hidraulikus
fékrendszerrel rendelkezik. Mivel a Megalux normál közúton akár 130 km/h-s
sebességgel is tud haladni, gondosan megtervezett, hangolható rugózással és
lengéscsillapítással rendelkező futóművel látták el, melynek nagy részét
szintén kompozit műanyagból gyártották. Az autó tömege a minimálisan 80 kilós
pilóta nélkül csupán 170 kiló, ezért egy 2 kW-os villanymotor is elég a
hajtásához.
Nem először és
bizonyára nem utoljára írunk penészes lakásokról, gombás falakról, rossz
levegőjű otthonokról. Az érdekes az, hogy ez a probléma nem szűnőben van, hanem
inkább egyre növekszik, és...
A szén nanocsövek új felhasználásáról számoltak be brit kutatók, akik igen nagy felbontású hologramot állítottak elő az eddig alkalmazott legkisebb pixelek segítségével.