Meglévő szerződések
A szolgáltatóknak a már meglévő szerződéseket is időről-időre felül kell vizsgálniuk, ügyfeleiket azonosítaniuk kell. Az előfizető – közvetlen családtagtól eltekintve – nem adhatja át (el) SIM-kártyáját másnak, a szolgáltatók arra vállaltak kötelezettséget, hogy minden telefonszámukról tudják, kinek a birtokában van. Ha az azonosítás nem sikerül a szerződést megszüntetik. Új szerződés megkötésekor azonban az előfizetőknek még egy ideig van lehetősége arra, hogy a régi számukat visszakapják.
Mostantól tehát az adategyeztetést évente el kell végezni. Új előfizetéskor még a szerződés megkötése előtt, majd évente egyszer kötelező az adategyeztetés. A szolgáltatónak ilyenkor legalább kétszer értesítenie kell az előfizetőt (pl. SMS-ben), hogy a SIM-kártyás előfizetői szerződése, amelyről nem nyilatkozik, megszűnik. Az viszont már az előfizető felelőssége, hogy szolgáltató értesítése után ne felejtse el megadni az adatait az egyeztetéshez.
A személyes adatok kényelmesen és gyorsan egyeztethetők a szolgáltatók online felületein, személyazonosító okmányokkal a telefonos ügyfélszolgálatokon vagy személyesen az üzletekben. Nem kell bemenni személyesen a szolgáltatóhoz egyeztetni, ha magyar állampolgár a feltöltőkártyás előfizető, és van magyar személyazonosításra alkalmas hatósági igazolványa (személyi igazolványa, jogosítványa, útlevele). A szolgáltatónak elég, ha telefonon, e-mailben vagy más, általa meghatározott módon elkéri a feltöltő kártyás szerződést aláíró személy hatósági igazolványának adatait, és annak érvényességét ellenőrzi az állami nyilvántartásban. A külföldi állampolgárok viszont csak személyesen intézhetik el az adategyeztetést.