E-kereskedelem és kettős termékminőség

2017-06-21 10:31:41 | Módosítva: 2017-06-21 10:37:38

Az e-kereskedelem szabályozása és a kettős termékminőség megszüntetése áll a fogyasztóvédelem középpontjában az idén, de kiemelt feladat maradt a termékbemutatók ellenőrzése is.


Intézkedések szükségesek

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fogyasztóvédelemért és infokommunikációért felelős államtitkára fogyasztóvédelmi garanciákat sürgetett a robbanásszerűen bővülő internetes kereskedelem szabályozására, egyúttal eredményesnek nevezte az eddigi intézkedéseket. Az érintett internetes vállalkozások együttműködőek, a hatóságok folyamatosan egyeztetnek velük.

A kettős élelmiszerminőség fogyasztóvédelmi szempontból is fontos probléma, ezért összehasonlító vizsgálatokkal igyekeznek kiszűrni a nem megfelelő minőségű élelmiszereket és nem élelmiszerjellegű termékeket.

A megtévesztésre – különösen az idősebbek kihasználására – épülő termékbemutatókat a bevezetett jogszabály módosításokkal (ügyfélszolgálati kötelezettség, ingyenes juttatások reklámtilalma, hitelnyújtási tilalom) sikerült visszaszorítani. A továbbra is működő vállalkozások szigorú ellenőrzésekre számíthatnak, a trükközők ellen a hatóságok fellépnek. A megtévesztő termékbemutatók jelentős része megszűnt ugyan, de megjelentek az orvosi vagy szociális szolgáltatásokat (gyógyszerek, távfelügyelet stb.) kínáló, valamint a lakásokba, üzletekbe szervezett árubemutatók, ahol a fogyasztó nem élhet az elállás jogával.

Az internetes vásárlók kiszolgáltatottságának enyhítése érdekében létrehozták a súlyosan jogsértő webáruházak adatbázisát. A kormany.hu oldalon elérhető lista (jogsertowebaruhazak.kormany.hu) február végétől nyilvános, és két évig mutatja azokat a vállalkozásokat, amelyek ellen jogerős határozat született e-kereskedelemmel kapcsolatos ügyben.


További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!

Címkék: fogyasztóvédelem

Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Tudatos fogyasztók a megelőzésért

Rosszul árazott termékek, hibás áruk, bóvli műszaki cikkek, felszívódó vállalkozások. Mindennapjainak velejárója lett a bosszankodás, miközben úgy érezzük: nem véd minket semmi a vásárlások és a...


Békéltető Testületi eljárás

Mindannyian kerültünk már olyan helyzetbe, hogy valamilyen megvásárolt termékkel vagy megrendelt szolgáltatással nem voltunk elégedettek, és panaszt tettünk a vállalkozásnál. Összefoglaló néven...