Becslések szerint
2020 és 2025 között jöhet az első valódi versenyképes elektromos autó.
Hirdetés
John Goodenough professzor
Az amerikai
austini egyetem kutatócsoportja – élén a 94 éves John Goodenough professzorral
– mindenesetre előrehaladott kísérleteket folytat kristályoslítium-alapú
akkumulátorokkal, amely lényegében biztosítja az összes szükséges és kívánt
feltételt, amit elvárnak egy elektromos tárolóegységtől a felhasználók. Kisebb
a súlya, mint a hagyományos lítiumion-akkumulátoré, nem gyúlékony, háromszor-négyszer
nagyobb energiasűrűséget érhetünk el vele, és dinamikusan tölthető, illetve
meríthető. Képességeit pedig sok feltöltés és lemerítés után sem veszíti el,
még extrém hőmérsékletű környezetben sem.
A nagy
teljesítményű elektromos csónakmotorok és a könnyű akkumulátorok igénye együtt
növekszik. A nagy energiát tárolni képes lítium akkumulátorok túltöltésre és
mélykisütésre érzékenyek,...
A
lítium-akkumulátorok fejlesztői régóta kísérleteznek azzal, hogyan lehetne a ma
elterjedt akkukban anódként használt grafitot kiváltani az elméletben sokkal
alkalmasabb szilíciummal. Elvileg...