Kétoldalas zsinóros, azaz bovdenes hajtás
Ezért a fejlesztők valami új megoldással álltak elő: a kétoldalas zsinóros, azaz bovdenes hajtással, amelyek a hajtott kereket két oldalon kis kábeldobokra csavarodva mozgatják. A pedálok a lengőkar segítségével egy félkör alatt feltekerik, majd kihúzzák a bovden szálakat. Mivel ez a mozgás a két oldalon egymást váltja, folyamatos előrehaladást biztosít a biciklinek. A pedálok és a huzalok összekötését ellipszis alakú lengőkarral oldották meg, amely meg is határozza a bicikli karakterisztikáját. Előnye, hogy a hajtásérzet teljesen más, mint a lánccal hajtott bicikliknél, könnyebb az alsó és felső holtpontokon túlhajtani a hajtókarokat, és álló helyzetben is válthatók a gép sebességfokozatai.
Az új bringa további különlegessége, hogy a huzalokat nem szükséges kenni, és hogy hátrafelé tekerve is – kisebb hatásfokkal ugyan – előre hajtják a kerékpárt. A kötéldobokban elhelyezett rugó, mindig vízszintes helyzetbe állítja a pedálokat, megkönnyítve ezzel a kerékpár elindítását.
Most még elég drága egy Stringbike, de a sorozatgyártás bizonyára jelentősen csökkenti majd az árát.
Forrás: origo