Eddig valószínűtlennek tartották a hidrogén szállítását alacsony sűrűsége és gyúlékonysága miatt. Most először sikerült megoldani nagyon tiszta hidrogén előállítását ammóniából. A világon először történt meg, hogy hidrogénautókat ammóniából, szénmentes anyagból előállított üzemanyaggal töltöttek fel.
Toyota Mirai üzemanyagcellás jármű, amely használni tudja a CSIRO által előállított hidrogén üzemanyagot
Ausztráliában még csak öt autó működik hidrogénnel, de Ázsiában több ezer, mivel a Toyota és a Hyundai is több millió dollárt fektetett be a technológiába. 2025-re már akár egymillió gépkocsi is működhet a technológiával, mivel csökkenni fognak az üzemanyag előállítási költségei.
A CSIRO-nál már Japánból, Dél-Koreából és Európából is érdeklődtek ammónia-szállítás iránt. A Toyota szóvivője szerint az áttörés nagy változást hozhat a közlekedésben, mert a CSIRO új módszerével új piacokon nyílik meg az üzemanyagcella-technológia.
A hidrogén üzemanyagként történő hasznosítása már az 1970-es évektől foglalkoztatja az autóipart. A hidrogénüzemű autók viszont eddig a tesztelések során nem mutatkoztak eléggé biztonságosnak és hatékonynak, hogy tömegesen gyártsák őket.