Schaeffler P2 modul
Ilyen a Schaeffler P2 modulja, amelynek egyik újdonsága, hogy manuális váltókkal együtt is használható, és az ígéret szerint néhány alkatrész cseréjével akár utólag is hibriddé alakítható át egy arra alkalmas gépkocsi. A lendkerék helyére beépíthető szerkezet két tengelykapcsolót és egy 12 kW-os – durván 16 lóerős – villanymotort egyesít egyetlen kompakt blokkban. A tervezők célja az volt, hogy minél kevesebb módosítással beépíthessék egy hagyományos benzinmotoros autó motorja és váltója közé. Az eddigi hibrid hajtásokat jellemzően valamilyen automata váltóval párosították – ha ugyan alkalmaztak váltót egyáltalán – ehhez képest a P2 modul kézi váltós autóba is beépíthető, és átveszi a kuplung funkcióját is.
A tömör építésű hibrid-modul egyébként mindent tud, ami egy ilyen rendszertől manapság elvárható. Generátor-üzemben is használható, azaz motorfék-üzemben visszatáplál az akkumulátorba, az autót kis sebességnél hajthatja tisztán elektromos üzemben is, használható automata parkolásra, és felkészítették rá, hogy 50 km/h-ig vitorlázó üzemmódban tartsa mozgásban az autót, azaz a belsőégésű motor kikapcsolásával lendületből autózhassunk vele állandó sebességgel.
A gyártás már indult a cég kínai üzemében, de ez csak a P2 modul első változata. Már dolgoznak egy 33 és egy 64 lóerős kivitelen is.