48 V-os hibrid

2018-11-28 14:02:07 | Módosítva: 2018-11-28 14:02:07

A dízel autók lassan kiszorulnak az autógyártásból, a tisztán villamos meghajtásúak még rövid hatótávolságúak és nehezen tölthetők. A zászló jelenleg a hibrid meghajtásúaknak áll, bár azok még nagyon drágák, részben a nagy feszültségű hálózat miatt szükséges biztonsági berendezések miatt is. A versenyben ígéretesnek tűnik a 48 V-os akkuról működtethető hibrid autó, amelyhez viszont még nem kellenek költséges biztonsági, érintésvédelmi kiegészítők.


Schaeffler P2 modul

Ilyen a Schaeffler P2 modulja, amelynek egyik újdonsága, hogy manuális váltókkal együtt is használható, és az ígéret szerint néhány alkatrész cseréjével akár utólag is hibriddé alakítható át egy arra alkalmas gépkocsi. A lendkerék helyére beépíthető szerkezet két tengelykapcsolót és egy 12 kW-os – durván 16 lóerős – villanymotort egyesít egyetlen kompakt blokkban. A tervezők célja az volt, hogy minél kevesebb módosítással beépíthessék egy hagyományos benzinmotoros autó motorja és váltója közé. Az eddigi hibrid hajtásokat jellemzően valamilyen automata váltóval párosították – ha ugyan alkalmaztak váltót egyáltalán – ehhez képest a P2 modul kézi váltós autóba is beépíthető, és átveszi a kuplung funkcióját is.


A tömör építésű hibrid-modul egyébként mindent tud, ami egy ilyen rendszertől manapság elvárható. Generátor-üzemben is használható, azaz motorfék-üzemben visszatáplál az akkumulátorba, az autót kis sebességnél hajthatja tisztán elektromos üzemben is, használható automata parkolásra, és felkészítették rá, hogy 50 km/h-ig vitorlázó üzemmódban tartsa mozgásban az autót, azaz a belsőégésű motor kikapcsolásával lendületből autózhassunk vele állandó sebességgel.

A gyártás már indult a cég kínai üzemében, de ez csak a P2 modul első változata. Már dolgoznak egy 33 és egy 64 lóerős kivitelen is.

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Új rendszerű elektromos kerékpár

Másfél évvel ezelőtt jelentették be azt az új, elektromos kerékpárok számára tervezett hajtásrendszert, amelyben nincs mechanikai kapcsolat a pedálok és a kerekek között. A Schaeffler és a...


Eco Drive

Az utólagos „hibriditésnél” továbbra is kulcsszó a 48 V. A gumiabroncs gyártásáról híres Continentál is beszállt ebbe a fejlesztésbe, és megalkotta az Eco Drive „lágy-hibrid” rendszert, amely...