48 V-os hibrid

2018-11-28 14:02:07 | Módosítva: 2018-11-28 14:02:07

A dízel autók lassan kiszorulnak az autógyártásból, a tisztán villamos meghajtásúak még rövid hatótávolságúak és nehezen tölthetők. A zászló jelenleg a hibrid meghajtásúaknak áll, bár azok még nagyon drágák, részben a nagy feszültségű hálózat miatt szükséges biztonsági berendezések miatt is. A versenyben ígéretesnek tűnik a 48 V-os akkuról működtethető hibrid autó, amelyhez viszont még nem kellenek költséges biztonsági, érintésvédelmi kiegészítők.


Schaeffler P2 modul

Ilyen a Schaeffler P2 modulja, amelynek egyik újdonsága, hogy manuális váltókkal együtt is használható, és az ígéret szerint néhány alkatrész cseréjével akár utólag is hibriddé alakítható át egy arra alkalmas gépkocsi. A lendkerék helyére beépíthető szerkezet két tengelykapcsolót és egy 12 kW-os – durván 16 lóerős – villanymotort egyesít egyetlen kompakt blokkban. A tervezők célja az volt, hogy minél kevesebb módosítással beépíthessék egy hagyományos benzinmotoros autó motorja és váltója közé. Az eddigi hibrid hajtásokat jellemzően valamilyen automata váltóval párosították – ha ugyan alkalmaztak váltót egyáltalán – ehhez képest a P2 modul kézi váltós autóba is beépíthető, és átveszi a kuplung funkcióját is.


A tömör építésű hibrid-modul egyébként mindent tud, ami egy ilyen rendszertől manapság elvárható. Generátor-üzemben is használható, azaz motorfék-üzemben visszatáplál az akkumulátorba, az autót kis sebességnél hajthatja tisztán elektromos üzemben is, használható automata parkolásra, és felkészítették rá, hogy 50 km/h-ig vitorlázó üzemmódban tartsa mozgásban az autót, azaz a belsőégésű motor kikapcsolásával lendületből autózhassunk vele állandó sebességgel.

A gyártás már indult a cég kínai üzemében, de ez csak a P2 modul első változata. Már dolgoznak egy 33 és egy 64 lóerős kivitelen is.

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Fényből és hőből is képes áramtermelésre egy új hibrid anyag

Fényből és hőből is képes elektromos áramot előállítani az új hibrid anyag, amelyben rézszulfid nanorészecskéket kombináltak szén nanocsövekkel amerikai kutatók - derült ki a Nanotechnology című...


Hibrid fűrészgépek

A piaci tendenciák egyértelműen az akkumulátoros gépek térhódítását mutatják a szerszámiparban, de kétség kívüli tény, hogy a hálózati társaikat nem minden esetben tudják pótolni. A nagy...