Az autóban a kuplung ugyan megmaradt, de nem sok funkciója van. Nyugodtan rá lehet fékezni sebességi fokozatban az autóra, a motor nem fullad le. Elinduláskor az Eco Drive elektronikus kuplungja leheletfinoman zár-nyit, illetve csúsztatja a hagyományos szerkezetet, amelyre épül. Menet közben a gáz elvételekor a motor azonnal leáll, és hagyja az autót szabadon gurulni, mint a régi Wartburgoknál. Az elektromos fogyasztók gurulás közben is működnek, mert segíti őket a csomagtartóban lévő 48 voltos akkumulátor, amelyet elsősorban visszatáplálással töltenek. (A mai autók többsége bajba kerül, ha kikapcsolt motorral közlekedünk.)
Alacsony tempóról gyorsítva, besegített a 15 kilowattos villanymotor-generátor egység is, ami többletnyomatékként jelentkezik, és simábban pörög fel a benzinmotor. Mivel a folyadékhűtésű motor-generátor szíjjal kapcsolódik a főtengelyhez, nem képes álló helyzetből elindítani az 1200 kilós Fordot, de pont akkor tol egy kicsit, amikor a benzinmotor még kevésbé mutat erőt.
A hajtáshoz is használt lítium-ion akkumulátort, illetve a Focus 12 voltos saját elektromos hálózatát a Conti 48 voltos hálózatával összekapcsoló elektronika a csomagtérbe került, a rendszer saját akkumulátora mellé. A rendszer összességében csak néhány kilóval növeli az autó eredeti tömegét, mert bizonyos elemei a gyáriak helyére kerültek, és könnyebbek is azoknál.