Gélcoat javítás
Erre akkor van szükség, ha a csónak külső felületén mély karcok keletkeztek. A sérült réteg ugyanis nem túl vastag, és ha nem töltik fel gyantával, akkor ez nemcsak „szépség” hiba, hanem a laminált réteget is elérheti, ami pedig nagyobb bajt is okozhat később.
A javításhoz a csónakot tisztára kell mosni, és a sérülést a száradás és zsírtalanítás után széles ragasztószalaggal körbe kell maszkolni. A sérülés felváló részeinek eltávolítása után a javítandó területet alapos csiszolás után újból maszkolni kell. A sérült felület üvegszálas részét egy vékony gyantaréteggel lehet impregnálni a gélezés előtt. A gélcoat esetleges színezése és a térhálósító hozzákeverése után ecsettel is felhordható a javítandó felületre. A feltöltőanyagot célszerű vastagabban elteríteni, hogy kötése után a felületet vissza lehessen csiszolni az eredeti gélcoat rétegvastagságra. A visszacsiszolás kézzel is elvégezhető, ám ha ez géppel történik, akkor „résen kell lenni”, mert könnyű a javított részt „alácsiszolni”. Ezután már csak a portalanított részt kell az eredeti felülettel összepolírozni.
Poliészterből készült csónakokon gyakran előforduló hibák a gélen keletkező apró kráterek vagy a csillagszerű hajszálrepedések is. Ha ezek jelentősebb felületen észlehetők, és az üveggel erősített rétegek nem sérültek, akkor a javítást megelőzően teljesen le kell csiszolni a gél rétegét nagyobb felületen, mert a javítás így gyorsabban elvégezhető, mint a hibás helyek egyenkénti feltöltése. A hibás gélt teljesen le kell csiszolni az üveges részig, majd az egész felületet egyben lekenni natúr és jó minőségű topcoatal.
A kisebb repedések, mély karcok javításához aerosillal töltött poliésztergyantát célszerű használni, ám gyárilag előkészített kittek és kis mennyiségű javító gyanta készletek is beszerezhetők a hajós boltokban.