A Toyota és a
Lexus európai dizájncége, az Ed2 által tervezett a Lexus Zero Gravity holdmotor
tulajdonképpen nem több néhány látványtervnél, amelyben azt próbálták meg
demonstrálni, hogyan változtathatja meg a modern technológia a jármű és az utasa
közötti interakciót. A Toyota cég
elnöke elmondta, hogy csapata éppen az LF-30-on dolgozott, amit így volt
lehetőségük továbbgondolni, és jó néhány elemet átvettek a konceptautóból.
A Lexus oldalán
található bemutató szerint a Zero Gravity egy egyszemélyes jármű
lenne, ami mágneses levitációval lebegne a talaj felett, a sebessége pedig akár
az 500 km/h-t is elérné. Az irányítás az LF-30-ban is megjelenő Tazuna
filozófiáját követve a kormányon elhelyezett gombok, a head-up display és a
gesztusirányítás segítségével, intuitív módon történik.
Egészen különleges, semmihez sem fogható belsőégésű motort fejlesztett a
spanyol INNengine – írja a Totalcar. Ez egy négyhengeres,
nyolcdugattyúsblokk, aminek csak négy égéstere van, nincs...
A belsőégésű motorok még egy ideig minden bizonnyal tartják pozíciójukat, ám egy fontos alkatrészük, az üzemanyag-levegő begyújtásáért felelős gyertya jelentősen megújulhat.