Az asztalos munka és a kertészkedés a menő
A kitöltők közel 20%-a imád fával, bútorlappal dolgozni, így elmondható, hogy ez a legkedveltebb barkácsolási forma. Ezt szorosan követi az ezermesteri munka, a kertészkedés és a villanyszerelés. Legkevesebben a víz-gáz-fűtés szereléshez és a kézműves, hagyományőrző munkákhoz értenek.
A barkácsolásra és kertészkedésre nyitott emberek 77%-a hetente akár 2-4 alkalommal tevékenykedik a ház körül. Ami viszont érdekesség, hogy azok, akik a munkájuk során szerszámokkal vagy gépekkel dolgoznak, otthon is többet barkácsolnak, míg azok, akik a napjukat tanárként, orvosként vagy épp pénztárosként töltik, (tehát nem gépekkel dolgoznak), jellemzően kevesebbszer töltik szabadidejüket ház körüli teendőkkel.
Óriásit növekedett az e-kereskedelem
Ahogyan az prognosztizálható volt a barkácsoláshoz szükséges eszközöket, szerszámokat és gépeket a kitöltők több mint 43%-a a Covid-19 hatására már inkább webáruházból rendeli házhoz. 19,65% eddig is kizárólag rendelt, így velük együtt a kitöltők több, mint 60%-a többet rendel az internetről, vagy kizárólag online szerez be. Tehát az internetes boltok térnyerése a barkács szektorban is egyre jelentősebb. Eddig elmondható volt, hogy a célközönség szívesen járt barkácsboltba, mert szereti kézbe venni a szerszámokat vásárlás előtt. 35,91% továbbra is elmegy, látható hogy, több mint a kitöltők harmada még mindig inkább a személyes kontaktot és vásárlást részesíti előnyben.
Ha valaki egyszer belekezd nem tud leállni
A barkácsolás és kertészkedés szerelmesei 45%-ának több mint 10 gépből álló gyűjteménye van, de a 95%-nak legalább 4 gép áll rendelkezésére. Ezeket az eszközöket a felhasználók a középkategória felső szintjéről választják, és jellemzően a legfontosabb, hogy ár-érték arányban úgy érezzék, jó szerszámhoz jutottak, de szükség esetén akár hajlandóak többet fizetni, azért hogy kényelmes eszközt vegyenek maguknak.
Tanulságok a kutatásból
Összességében elmondható, hogy a barkácsolással vagy kertészkedéssel foglalkozó emberek tudatosan és tapasztalat alapján választják meg a szerszámaikat, és ha valami egyszer bevált, akkor szívesen ajánlják ismerőseiknek, vagy bővítik ugyanazon márkából a készletüket.
Magyarországon az otthoni barkácsolás, műhely munka eddig is népszerű volt, de az elmúlt egy évben még több embernek lett ideje vele foglalkozni, valószínűleg a bezártság és megnövekedett szabadidő miatt. Valószínűleg ez a járvány elmúltával visszacsökken.
Emellett látszik, hogy járvány óriási löketet adott az online térnyerésének. Évről-évre nőtt az online vásárlási kedv, azonban most legalább 3-5 évet ugrottunk mindössze pár hónap alatt. A tapasztalatok szerint pedig akinek beválik, már marad az online vásárlásnál, hiszen kényelmesebb és sokszor olcsóbb is, mint elmenni a boltba, az időhatékonyságról nem is beszélve.
A Covid-19
járvány kitörése (2020. február) óta több időt tölt barkácsolással a műhelyben?
A Covid-19
járvány kitörése befolyásolta, hogy online vagy offline vásárol inkább?