Az expressz alagút a Taj-tó alatt fut végig Csiangszu tartományban, körülbelül ötven kilométerre Sanghajtól.
Az alagút feladata az, hogy a Taj-tóról levegyék az óriási forgalmi terhelést, valamint a Jangce torkolatának gazdasági fellendülését is remélik a projekttől.
Építésekor több mint kétmillió köbméter betont használtak fel, hogy kialakítsák a hatsávos, 17,45 méter széles pályát. Az alagútban LED lámpák biztosítják az elképesztően látványos szín kavalkádot; a világítás célja, hogy biztosan ébren tartsa a sofőröket.
A világ leghosszabb, víz alatti autópálya-alagútjának versenyét mellesleg Norvégia nyeri a 14,3 kilométer hosszú Ryfast-alagúttal, ami Stavangert és Strandot köti össze. A víz alatti alagutak közül pedig a leghosszabb az Angliát és Franciaországot összekötő Csatorna-alagút a maga 37,9 kilométerével, viszont itt csak vonatok közlekednek.
forrás: roadster.hu