Egy 21. századi,
háromszintes, részben föld alá süllyesztett, modern pályaudvarként tervezik
újjá a Nyugati pályaudvart. Az új terv tiszteli a múltat, Budapest építészeti
örökségét, és jól illeszkedik a környező városrész szövetébe. Az Eiffel-csarnok
mögött a felszínen egy új vasúti csarnok, a föld alatt 6 vágányos mélyállomás
épül. Így a pályaudvar jóval több vonatot tud fogadni. A belváros bezöldül: a
Nyugati környezetében egy zöld, parkosított, átjárható új városrész születik.
A pályaudvar
elővárosi, távolsági és nemzetközi vonatokat fogad majd. A mélyállomás először
fejállomásként működik, de úgy építik meg, hogy a jövőben a Duna alatti, a Déli
és Nyugati pályaudvarokat összekötő vasúti alagút is könnyen kapcsolódjon. A
jövőben ide érkezik majd be az északi és a déli HÉV-ek összekötésével
megvalósuló M5-ös metró is, amelynek megállója a mélyállomás alatt lesz.
Az Eiffel-csarnok
épületében az utcaszinten a vasúti forgalom megszűnik. Az így felszabaduló
területen Budapest új találkozási pontja jön létre boltokkal, kávézókkal,
rendezvénytérrel, éttermekkel. A Nyugati pályaudvar és környezete, azaz a
Váci út–Dózsa György út–Podmaniczky utca–Nagykörút által határolt
városrész teljes megújítását tervezik. A terv új belvárosi zöldfelületet hoz
létre. A 17 hektáros pihenőterületen a sportolni vágyók számára futókört,
közösségi sportpályákat is építenek. A családosokat többkorosztályos játszótér
várja, pelenkázóval felszerelt mosdókkal. Kutyás élményparkot és nagy, zöld
pihenőtereket alakítanak ki.
Elindult a két
nagy pályaudvar felújítási folyamata. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
közleménye szerint, a projektgazda MÁV Zrt. októberben nyújtotta be a két
kiemelt projekt támogatási...