Hidrogén befecskendező utólag

2022-10-21 10:14:28 | Módosítva: 2023-04-11 20:03:24

A hidrogénmeghajtás a jövő zenéje, viszont új rendszerek kifejlesztése helyett olcsóbb lehet a jelenlegi motorok átalakítása – nagyjából erre a felismerésre épül az Új-dél-walesi Egyetem (UNSW Sydney) mérnökeinek a kutatása, amelynek a gyümölcse hamarosan kereskedelmi forgalomban is elérhető termékké érik.


A kutató csapat körülbelül 18 hónapot töltött a hidrogén-dízel közvetlen befecskendezéses kettős üzemanyag-rendszer kifejlesztésével, amelynek köszönhetően már létező dízelmotorok 90%-ban hidrogént használhatnak üzemanyagként. A hidrogénnel kevert dízelt a jelenlegi motorok is tudják használni üzemanyagként egy gyors átalakítás után, ami 26 százalékos hatékonyságnövekedés mellett több mint 85 százalékkal csökkenti az emissziót.

A kutatók szerint elsősorban a teherautókban, valamint a közlekedési, mezőgazdasági és bányászati gépekben alkalmazott dízelmotorok néhány hónap alatt utólagosan átalakíthatóak az új hibrid rendszerre. A szabadalmaztatott hidrogén-befecskendező rendszer használatával mindössze 90 g/kWh-ra csökken a CO2-kibocsátást, ami 85,9%-kal alacsonyabb, mint a hagyományos dízelmotor által termelt mennyiség.


Az új megoldás tehát megtartja az eredeti dízel befecskendezést a motorba, de ezen felül közvetlen hidrogén üzemanyag-befecskendezést tesz lehetővé a hengerbe. Ez a speciálisan időzített közvetlen hidrogén-befecskendezés szabályozza a keverék állapotát a motor hengerében, ami megszünteti az eljárás legfőbb rákfenéjét, a káros nitrogén-oxid kibocsátást, amely a hidrogénmotorok kereskedelmi forgalomba hozatalának eddigi fő akadálya volt. A nitrogén-oxid ugyanis a légszennyezés és a savas esők egyik fő okozója. Az új hidrogén-dízel közvetlen befecskendezéses kettős üzemanyagú rendszer nem igényli azt a rendkívül nagy tisztaságú hidrogént, amelyet az alternatív hidrogén üzemanyagcellás rendszerekben szoktak használni, és amelynek az előállítása is sokkal drágább.

forrás: Rakéta.hu

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Szintetikus üzemanyag

Az Európai Unió döntése értelmében 2035 után nem lehet hagyományos dízel és benzines új autókat értékesíteni, csak ha szintetikus üzemanyaggal működnek. Az új hajtóanyag szabályozásának már most...


A földgáz alternatívája a hidrogén?

A jövő kihívásai között szerepel, hogy előbb-utóbb meg kell találnunk a földgáz alternatíváját is. A probléma nemcsak az, hogy a fosszilis tüzelőanyagok készlete véges, hanem az is, hogy ezek...