A kutató csapat körülbelül 18 hónapot töltött a hidrogén-dízel közvetlen befecskendezéses kettős üzemanyag-rendszer kifejlesztésével, amelynek köszönhetően már létező dízelmotorok 90%-ban hidrogént használhatnak üzemanyagként. A hidrogénnel kevert dízelt a jelenlegi motorok is tudják használni üzemanyagként egy gyors átalakítás után, ami 26 százalékos hatékonyságnövekedés mellett több mint 85 százalékkal csökkenti az emissziót.
A kutatók szerint elsősorban a teherautókban, valamint a közlekedési, mezőgazdasági és bányászati gépekben alkalmazott dízelmotorok néhány hónap alatt utólagosan átalakíthatóak az új hibrid rendszerre. A szabadalmaztatott hidrogén-befecskendező rendszer használatával mindössze 90 g/kWh-ra csökken a CO2-kibocsátást, ami 85,9%-kal alacsonyabb, mint a hagyományos dízelmotor által termelt mennyiség.
Az új megoldás tehát megtartja az eredeti dízel befecskendezést a motorba, de ezen felül közvetlen hidrogén üzemanyag-befecskendezést tesz lehetővé a hengerbe. Ez a speciálisan időzített közvetlen hidrogén-befecskendezés szabályozza a keverék állapotát a motor hengerében, ami megszünteti az eljárás legfőbb rákfenéjét, a káros nitrogén-oxid kibocsátást, amely a hidrogénmotorok kereskedelmi forgalomba hozatalának eddigi fő akadálya volt. A nitrogén-oxid ugyanis a légszennyezés és a savas esők egyik fő okozója. Az új hidrogén-dízel közvetlen befecskendezéses kettős üzemanyagú rendszer nem igényli azt a rendkívül nagy tisztaságú hidrogént, amelyet az alternatív hidrogén üzemanyagcellás rendszerekben szoktak használni, és amelynek az előállítása is sokkal drágább.
forrás: Rakéta.hu