Hidrogén meghajtású, üzemanyagcellás hajtómű fejlesztését jelentette be
az Airbus – számol be a hvg. Az első földi és légi hajtóműteszteket az évtized
közepén hajtják végre az első legyártott Airbus A380-as óriásgép segítségével,
amelyet most alakítanak át ZEROe demonstrátorrá annak érdekében, hogy az képes
legyen folyékony hidrogén szállítására és az új hajtómű fogadására.
Az
üzemanyagcellás technológia az egyik ígéretes megoldás a hidrogénmeghajtás
alkalmazásában. A várakozások szerint ilyen módon a száz utas szállítására
alkalmas repülőgépek ezer tengeri mérföldes hatótávolsággal rendelkezhetnek.
Az Airbus a zöld
hidrogént előállító HyPorttal is együttműködési megállapodást írt alá arról,
hogy közösen hozzák létre a világ egyik első, zöld hidrogént előállító és
elosztó repülőtéri üzemét. Az építkezés a toulouse-i repülőtéren valósul meg,
átadása 2023-ban várható, és naponta 400 kg hidrogén előállítására lesz képes.
Ez a mennyiség a cég ígérete szerint mintegy 50 földi kiszolgáló jármű
energiaellátásához elegendő.
Az
Airbus azt is bejelentette, hogy összefog a Renault-val egy új
akkumulátortechnológia kifejlesztésére.
A jövő kihívásai között szerepel, hogy előbb-utóbb meg kell találnunk a
földgáz alternatíváját is. A probléma nemcsak az, hogy a fosszilis
tüzelőanyagok készlete véges, hanem az is, hogy ezek...
Energiaügyi
Minisztériumszerint a magyar gazdaság jövője azöldenergia, a
kormány ezért ahidrogéntechnológianépszerűsítését és elterjedését
is ösztönözni kívánja. A hasznosításra rövidtávon...