Hidrogén meghajtású, üzemanyagcellás hajtómű fejlesztését jelentette be
az Airbus – számol be a hvg. Az első földi és légi hajtóműteszteket az évtized
közepén hajtják végre az első legyártott Airbus A380-as óriásgép segítségével,
amelyet most alakítanak át ZEROe demonstrátorrá annak érdekében, hogy az képes
legyen folyékony hidrogén szállítására és az új hajtómű fogadására.
Az
üzemanyagcellás technológia az egyik ígéretes megoldás a hidrogénmeghajtás
alkalmazásában. A várakozások szerint ilyen módon a száz utas szállítására
alkalmas repülőgépek ezer tengeri mérföldes hatótávolsággal rendelkezhetnek.
Az Airbus a zöld
hidrogént előállító HyPorttal is együttműködési megállapodást írt alá arról,
hogy közösen hozzák létre a világ egyik első, zöld hidrogént előállító és
elosztó repülőtéri üzemét. Az építkezés a toulouse-i repülőtéren valósul meg,
átadása 2023-ban várható, és naponta 400 kg hidrogén előállítására lesz képes.
Ez a mennyiség a cég ígérete szerint mintegy 50 földi kiszolgáló jármű
energiaellátásához elegendő.
Az
Airbus azt is bejelentette, hogy összefog a Renault-val egy új
akkumulátortechnológia kifejlesztésére.
Megalakult a
Magyar Hidrogénszövetség, mely a hidrogén későbbi felhasználási lehetőségeit és
tárolási módjait kutatja majd. A szövetség létrehozása egybevág a 2050-re
kitűzött klímasemlegességi...
A
környezetvédelmi szempontból tisztának minősülő hidrogén előállítás és
felhasználás régóta ismert módszere, hogy szélerőművekkel először elektromos
áramot állítanak elő, ezzel megbontják, azaz...