Üzemanyagcellás Airbus

2022-12-12 14:05:10 | Módosítva: 2022-12-12 14:08:59

Hidrogén meghajtású, üzemanyagcellás hajtómű fejlesztését jelentette be az Airbus – számol be a hvg. Az első földi és légi hajtóműteszteket az évtized közepén hajtják végre az első legyártott Airbus A380-as óriásgép segítségével, amelyet most alakítanak át ZEROe demonstrátorrá annak érdekében, hogy az képes legyen folyékony hidrogén szállítására és az új hajtómű fogadására.


Az üzemanyagcellás technológia az egyik ígéretes megoldás a hidrogénmeghajtás alkalmazásában. A várakozások szerint ilyen módon a száz utas szállítására alkalmas repülőgépek ezer tengeri mérföldes hatótávolsággal rendelkezhetnek.

Az Airbus a zöld hidrogént előállító HyPorttal is együttműködési megállapodást írt alá arról, hogy közösen hozzák létre a világ egyik első, zöld hidrogént előállító és elosztó repülőtéri üzemét. Az építkezés a toulouse-i repülőtéren valósul meg, átadása 2023-ban várható, és naponta 400 kg hidrogén előállítására lesz képes. Ez a mennyiség a cég ígérete szerint mintegy 50 földi kiszolgáló jármű energiaellátásához elegendő.


Az Airbus azt is bejelentette, hogy összefog a Renault-val egy új akkumulátortechnológia kifejlesztésére.

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Hidrogén, mint energiatároló

Sok szakmát megoszt manapság a hidrogénhez való viszonyulás. Van egy fizikai alapelv, mely szerint a hidrogén a legtisztább energiaforrás, amit ha elégetünk, akkor víz keletkezik belőle....


Olcsó hidrogén

A fosszilis energiahordozók egyik, ritkábban szóba kerülő fenntartható alternatívája a környezetben, konkrétan a vízben hatalmas tömegben rendelkezésre álló hidrogén. A kutatók mintegy kétszáz...