Hidrogén meghajtású, üzemanyagcellás hajtómű fejlesztését jelentette be
az Airbus – számol be a hvg. Az első földi és légi hajtóműteszteket az évtized
közepén hajtják végre az első legyártott Airbus A380-as óriásgép segítségével,
amelyet most alakítanak át ZEROe demonstrátorrá annak érdekében, hogy az képes
legyen folyékony hidrogén szállítására és az új hajtómű fogadására.
Az
üzemanyagcellás technológia az egyik ígéretes megoldás a hidrogénmeghajtás
alkalmazásában. A várakozások szerint ilyen módon a száz utas szállítására
alkalmas repülőgépek ezer tengeri mérföldes hatótávolsággal rendelkezhetnek.
Az Airbus a zöld
hidrogént előállító HyPorttal is együttműködési megállapodást írt alá arról,
hogy közösen hozzák létre a világ egyik első, zöld hidrogént előállító és
elosztó repülőtéri üzemét. Az építkezés a toulouse-i repülőtéren valósul meg,
átadása 2023-ban várható, és naponta 400 kg hidrogén előállítására lesz képes.
Ez a mennyiség a cég ígérete szerint mintegy 50 földi kiszolgáló jármű
energiaellátásához elegendő.
Az
Airbus azt is bejelentette, hogy összefog a Renault-val egy új
akkumulátortechnológia kifejlesztésére.
Az Airbus A 350
XWB-t kifejezetten a hosszú utakra tervezték. Meglátszik ez a belső
kialakításán is, mely nem csak látványos, hanem variábilis is egyben. Minden az
utasok kényelmét, az utazási...
Sok szó esik
manapság a fosszilis energiák leváltásáról. Ennek egyik változata lehet a
jövőben a hidrogén. A Remeha most kijött egy új, hidrogén alapú kazánnal, mely
világszerte egyedülálló...