Elektromos autó akku nélkül

2023-01-26 10:31:00 | Módosítva: 2023-06-07 06:33:18

Elsőre furán hangzik, mert a ma ismert elektromos autók mind – jelentős súlyú – akkumulátorral működnek. Ugyanakkor a valóság az, hogy elképzelhető egy másik út is, ahol a hajtáshoz szükséges energiát nem akkucellák sokasága tárolja a járműben, hanem kémiai reakció állítja elő abban a pillanatban, amikor szükség van rá. A NanoFlowcell autója így működik, és már készen áll a gyártásra.


Jelenleg azon dolgoznak, hogy az autók használatához szükséges töltőhálózatot is képesek legyenek megvalósítani, ez ugyanis egyelőre komoly nehézségekbe ütközik.


A bi-ION meghajtású autóban két üzemanyagtartály helyezkedik el, melyek egyenként 125 literesek, és ezekben folyékony állapotban van tárolva a villanymotorok meghajtásához szükséges áram elállításához szükséges bi-ION elektrolitos vegyület. A két anyag keveredésével olyan kémiai reakció jön létre, ami áramot termel károsanyagok kibocsájtása nélkül. Ezek a folyadékok egészen addig nem találkoznak, ameddig nem kerülnek be az „égéstérbe”. Nem mérgező anyagokról van szó, egyszerűen összeöntve sem veszélyesek, és nem is gyúlékonyak.


Az összesen 250 liternyi üzemanyag nagyon soknak hangzik, de a vállalat azért számol ilyen nagy tárkapacitással, mert így rendkívül nagy hatótávot lehet elérni. 2000 km-t tud megtenni a bi-ION meghajtású jármű egy tankolást követően. Azért van erre szükség, mert a NanoFlowcell pontosan tudja, hogy eleinte nagyon kevés kút lesz, éppen ezért a felhasználóknak nagy távokat kell majd megtennie két töltés között. Ha a hálózat idővel fejlődik, jöhetnek majd kisebb kapacitású tankkal szerelt autók is, ami leginkább a tervezés szempontjából érdekes egyébként.


További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Új MultiVolt akkumulátoros SDS-Max fúró-vésőkalapács

A júniusi számban mutattuk be a Hitachi (októbertől már HiKOKI) MultiVolt akkumulátor technológiáját és az új akkumulátorokkal megjelent gépeket. Most örömmel jelentjük be az új 36 volt...


Elektropower akkutelepek

A lítium akkumulátorok alkalmazása a kedvező Wh/kg energia sűrűségük miatt a kis tömeget igénylő alkalmazásoknál – így elektromos kisgépek és kéziszerszámok, légi- és gépjárművekben –...