A kerékpárok
helytakarékos tárolására népszerű megoldás a kétszintes, „fiókos”
kerékpártároló, ahol gázrugó segíti a kerékpár beemelését, és karcolódásoktól
védő vezető/lezáró sínnel is fel van szerelve. Szintén kedveltek az alternálva
megemelt beállók, ahol minden második kerékpár egy kissé megemelve kap helyet,
ezáltal a kormányok és a pedálok nem akadnak össze. Ezzel a szokásos 80-90 cm
távolság helyett a kerékpárok 36-40 cm-re helyezhetők el egymástól, azaz
megduplázható a parkoló kapacitása.
Lipcse, Amsterdam
és még sok város már több tízezres kerékpártömegek parkolását oldja meg a
belvárosában. Valószínűsíthetően a közeljövőben Budapesten is meg fog
sokszorozódni a parkoló bringák száma. Erre célszerű lenne felkészülni, mert a
helytakarékos – és kulturált – kerékpártárolás eszközei is helyet/tervezést
igényelnek.
Egy szokványos garázst a tervező rendszerint úgy méretez, hogy egy közepes méretű gépkocsi elfogadhatóan elférjen benne, és esetleg még ki is lehessen szállni az autóból. Mondjuk valamivel több,...
Sorozatgyártásra készen áll a Moveo Zrt. és az Antro Nonprofit Kft. legújabb fejlesztése. A környezetbarát, összehajtható jármű a városi közlekedésben jelenthet nagy előnyt az autóhoz képest.