Azért tulajdonítanak ekkora jelentőséget annak, hogy milyen hangosak az autók, mert a zajszennyezés az emberi egészségre és a környezetre nézve is káros, az emberi életet pedig akár több évvel is megrövidítheti.
A hangradarok terjedése azóta is töretlen, és amíg tavaly novemberben az Egyesült Királyság négy nagyvárosában is megjelentek, idén februárban a németországi Berlinben kezdték meg a szintén francia gyártmányú Hydra tesztüzemét, ami a Medúza továbbfejlesztett változatának is tekinthető.
A forgalomtechnikai eszközök csúcskategóriáját képviselve képes arra, hogy másodpercenként több alkalommal mérje az elhaladó járművek által kibocsátott zaj mértékét. Akusztikus érzékelői azt is megállapítják, honnan érkezik a zaj, amennyiben pedig túl sok „zajos” jármű található a közelben, azok közül kiválasztja azt, amelyik a leghangosabb. Mindemellett meg tudja különböztetni a hajtómű és a kipufogó által kibocsátott zajt a dudától vagy más hangforrástól.
Nagy felbontású kamerákkal egészül ki a rendszer, amik a rendszámaik alapján azonosítják a járműveket, illetve azok tulajdonosait. Az már csak programozás kérdése, hogy az adatokat rögzítse is, majd titkosított fájl formájában továbbítsa az eljárásra jogosult hatóságok felé.
forrás; vezess.hu