Környezetvédő csoportok szerint a hajó motorjából kiszivárgó, el nem égett metán rövid távú káros hatásai miatt elfogadhatatlan kockázatot jelent az éghajlatra nézve.
A tengerjáró hajók általában alacsony nyomású, kettős üzemanyaggal működő motorokat használnak, amelyek az égési folyamat során metánt szivárogtatnak a légkörbe. A tulajdonos szerint új hajója 24%-kal hatékonyabb a szén-dioxid-kibocsátás tekintetében, mint ahogy azt a Nemzetközi Tengerészeti Szervezet (IMO) globális hajózási szabályozó hatósága előírja, ezt azonban a környezetvédők kutatása nem támasztotta alá. A felmelegedési hatás szempontjából a metán 20 év alatt 80-szor rosszabb, mint a szén-dioxid, így a kibocsátás csökkentése kulcsfontosságú a globális felmelegedés visszaszorítása szempontjából.
Becsléseink szerint az LNG tengeri üzemanyagként való felhasználása több mint 120%-kal több üvegházhatású gázkibocsátást okoz az életciklus során, mint a tengeri gázolaj. Jelenleg a 300 tengerjáró hajó mintegy 6%-a közlekedik LNG üzemanyaggal. A 2024 januárja és 2028 decembere közöttre megrendelt 54 új hajó 63%-a várhatóan LNG meghajtású lesz.