Ezermester Fórum

Járművek, gépjárművek szerelésével kapcsolatos kérdések, problémák, tanácsok.
34 hozzászólás Oldal: 3 / 3
Ilyen nagy lett a csend?Mégiscsak nekem volt igazam? :)


Az a hiba hogy kicsit kevered az elektronikus meg a hagyományos feszültség szabályozókat. Elektronikus szabályozóról beszélsz aztán vigyorogva hivatkozol egy olyan mondatra egy könyvben ami nem az elektronikus szabályzó működéséről szól hanem a szabályozás elvéről (csak épp a szerző bízott abban hogy az olvasónak ez nem okoz megértési nehézséget) ezért oda sem írta hogy elvi működés. Aztán tárgyalja a hagyományos (relés) szabályozást az általad említett oldal közepétől majd ha picit tovább olvasol akkor eljutsz a 11. oldal közepe táján az elektronikus szabályozókhoz amin az első perctől lovagoltál. Tudod a házat sem a tető alá építik hanem a tetőt építik a ház fölé :)
Ugyan nem azt a könyvet olvasod amit javasoltam és nem is jutottál el a végére, pedig mondtam hogy :
Javasoltam olvasd el az autó elektronikával foglalkozó könyvet és ha marad kérdésed akkor tedd fel.


Az nevet aki a végén nevet :lol: :lol: :lol: te pedig egy dolgot tehetsz, megköszönöd jmedvegy fórumtársnak hogy erőn felül is türelmes maradt veled.
Stilo, úgy tűnik tényleg nem érted a lényeget, csak olvasgatsz mindenfélét, de nem rendszerezed, nem akarod megérteni.
A régi mechanikus fesszabályozók sem csak on-off (be-ki) módban működtek, hanem volt egy átmeneti szint, első lépésben ellenálláson keresztül csökkentette a generátor forgórészére jutó feszültséget és csak akkor kapcsolt le, ha még ez is kevés volt.
A félvezetős feszültségszabályozókból sokkal finomabban szabályoznak, vagy kapcsolóüzemben a ki-be kapcsolások ütemének, gyakoriságának, idejének változtatásával biztosítják a szükséges gerjesztőáramot, amivel a generátor kimenetén tudja biztosítani a szükséges kapocsfeszültséget a mindenkori terhelés függvényében. Ezeken a szabályozókon nincs nagy hűtőborda, mert vagy teljesen nyitva van, vagy teljesen zárva a félvezető, gyakorlatilag elégséges a generátor fém háza a hűtőbordának.
Az analóg szabályozók finomabban szabályoznak, mert folyamatos a szabályozás a vezérlőtranzisztoron átmenő áram folyamatos (terheléstől függő) változtatásával, de így az átmeneten feszültségesés lép fel, ami veszteséghővé alakul az átfolyó áram nagyságától függően, ezért hűtőbordával hűteni kell.
A generátor és a szabályozója egy egységként működik, ha kiszereled belőle, a megfelelően helyettesíteni kell a forgórészt a tesztelés idejére. Az izzó mint műterhelés sem tökéletes megoldás, mert a forgórész induktív elem, de ebbe ne menjünk bele.
A lényeg, a szabályozó áramköröket nem lehet terheletlenül tesztelni, bemérni, biztosítani kell az üzemihez hasonló körülményeket.
A Google jó dolog, de a találatokat szakmailag nem ellenőrzi, így elég sok fals információhoz lehet hozzájutni általa.
Ezek szerint nekem is igazam volt és lalibatyonak,meg jmedvegynek is.Csak annyi,hogy ők a régi típusú mechanikus feszültségszabályozóról beszéltek, ahol tényleg van ellenállás benne, én meg az új ,tranzisztoros szabályozóról, ami ki-be kapcsol és nincs ellenállás beiktatva.
Hát éppen fordítva :)
34 hozzászólás Oldal: 3 / 3

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég